2009 czy producenci wsparli dealera?

Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: RRQ » pn sty 11, 2010 4:28 pm

Tak się zastanawiam jak zdaniem szanownych forumowiczów po podsumowaniu roku 2009 oceniacie współpracę z producentami? Czy liczyła się tylko cena, czy może wsparcie jakie otrzymaliście... jeśli takie było :-D Które firmy wyszły w waszych oczach obronną ręką a które nie.

zapraszam do dyskusji
Dwa razy koła nie wymyślisz...

oknoAD


Stulp
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 48
Rejestracja: czw mar 05, 2009 10:52 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Stulp » pn sty 11, 2010 10:22 pm

Wsparcie?
Niestety nie i pewnie jeszcze długo nie.
Pzdr

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » pn sty 11, 2010 10:44 pm

Ja akurat reprezentuję producenta. No, my to wspieramy... Zawsze działamy na zasadzie analizy potrzeb... Wskaż tylko, czego oczekujesz, jakich narzędzi Ci potrzeba, aby podwoić, potroić itd Twój obrót. Od nas narzędzia dostaniesz. Przy okazji zapraszam wszystkich w dniach 19-22.01.2010 do Poznania na stoisko firmy EUROCOLOR na targach BUDMA 2010 (pawilon nr 5, stoisko nr 51), gdzie będą się Państwo mogli zapoznać się ze specjalną ofertą współpracy na rok 2010.

marcel78
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 31, 2006 7:11 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: marcel78 » pn sty 11, 2010 11:53 pm

Witam. Odpowiadając na Twoje pytanie to u mnie sytuacja wygląda następujaco: sprzedając 500.000 tyś. netto (2009 r.) okien pcv, prawdopodobnie najdroższego producenta w Polsce, i olbrzymim nakładzie reklamowym z mojej strony (ulotki, reklama w prasie lokalnej, radio itp.) jego tzw. "wsparcie" przedstawia się tak: materiały reklamowe - brak, jedynie nieaktualne foldery, kontakt z handlowcem - praktycznie zerowy, termin realizacji zamówień zapłaconych w 100 % - 6 tygodni !!!.
Podsumowujac, kompletny brak zainetresowania ze strony tegoż producenta. :oops:
Chciałbym jeszcze dodać, że producent ten zadeklarował na tym forum, iż "ozłoci" każego dealera, który bez jego wsparcia zrobi obrót ok. 1.000.000 zł - jakie to żenujące !!! :oops:

Awatar użytkownika
krakus
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 08, 2006 5:49 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: krakus » wt sty 12, 2010 10:30 am

Mam to szczęście że współpracuje z firmą kturej zależy na podniesieniu sprzedaży i wypromowaniu marki poprzez wprowadzanie co jakiś czas ciekawych promocji .
Efekt jest widoczny gołym okiem , nie będe się zagłebiał w liczby ale sprzedaż w moim przypadku wzrosła o około 30 % do czasu z przed kryzysu.
Nie ukrywam że też czasami wolałem mniej zarobić jak stracic więc wszystko w naszych rękach panowie i panie i oczywiscie odrobina dobrej woli ze strony producenta .
okna są tyle warte ,ile ktoś za nie jest wstanie zapłacić.

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » wt sty 12, 2010 8:26 pm

Marcel, pozwól sobie złożyć i przeanalizuj naszą ofertę...
Jeśli współpracujesz z producentem, o którym myślę (logicznie analizując, to co piszesz, to domyślam się kto ma taką ofertę), to mogę Ci od razu powiedzieć, że ceny mamy dużo, dużo niższe, a produkt w zasadzie lepiej wykonany i lepiej wyposażony. Materiały reklamowe w każdej postaci (folderów - ile tylko chcesz, zrobione jako karty produktowe - każde okno w osobnym folderze z najważniejszymi informacjami o produkcie; ulotki - oczywiście, ze są, ale... możemy w ramach wsparcia sprzedażowego, wydrukować specjalnie już pod Ciebie, z Twoim adresem i logo; plakaty i masę innych "papierowych" reklam - bez ograniczeń , co jakiś czas nowe). Oprócz indywidualnie ustalonego, satysfakcjonującego poziomu rabatu, oferujemy także fundusz reklamowy (do 2% wykonanego obrotu), który w każdym momencie możesz wykorzystać na dowolne działanie reklamowe (np. reklama w radio) (2% od Twojego rocznego obrotu to 10 tysięcy złotych)!.
Handlowiec jest do Twojej dyspozycji (powiedzmy sobie szczerze) 24 h na dobę (pod telefonem). Odwiedza Cię systematycznie (przynajmniej 2 x w miesiącu), a kiedy masz potrzebę z nim coś ustalić i porozmawiać - melduje się u Ciebie na drugi dzień !
Nikt od Ciebie nie wymaga przedpłat za zlecenia (co najwyżej 30% zaliczki - na początek). Wszystkie okna (może z wyjątkiem łuków i kolorów bardzo niestandardowych) dostajesz praktycznie w trzy tygodnie. Każde zlecenie masz od ręki potwierdzane z ceną i terminem realizacji. Produkty są dopieszczone w każdym calu, a jeśli cokolwiek złego się wydarzy (bardzo sporadyczne przypadki) do Twojej dyspozycji mamy rewelacyjnie działający serwis. Ty składasz reklamację, a mailowo śledzisz jej przebieg od początku do końca (szybkie działanie to też u nas priorytet).
Oprócz tego, wspomożemy Twoją firmę poprzez:
– kompleksową, nowoczesną wystawkę okien
– łatwy w obsłudze program do wycen (Stolcad z kompletną bazą danych i z połączeniem z naszym serwerem, abyś mógł wysyłać zamówienia poprzez jedno kliknięcie)
– profesjonalne oznakowanie punktu (kaseton świetlny, tablice, banery, flagi itd)
- pakiety szkoleń (nie tylko dla sprzedawców, ale również dla współpracujących z Tobą ludzi np montażystów
- nowoczesny i wysokiej jakości produkt (od najprostszych i najtańszych rozwiązań aż po rozwiązania dla klientów wymagających). A ponadto - będziesz mógł zaoferować swoim klientom coś, czego nie ma konkurencja (np. okna w technologii Super Spacer; okno o najniższym współczynniku U na rynku, okna z pakietami szybowymi (trzykomorowe / cztery szyby) U=0,3 , ), czy też produkty z dziesięcioletnią gwarancją.
Pozdrowienia
Mój nr tel 603 644 004 / Michał Paluch / Eurocolor

oknoAD


Awatar użytkownika
MAJONEZ
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 12
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 9:50 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: MAJONEZ » wt sty 12, 2010 10:07 pm

Czy jako wsparcie dla dilera liczą się też kredyty kupieckie ??????

Bo uważam , że to jest też ogromnym wsparciem .

I teraz przez to wsparcie niektóre fabryki mają niezłe perturbacje , a diler odpowiada - ,, no co chcesz , zima nie ma kasy , jak się ociepli to Cię spłacę ,,
Kto ma odłożoną kasę , ten górą .

Pozdro i byle do wiosny .

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » wt sty 12, 2010 10:12 pm

Kredyty kupieckie też są zapewne rodzajem wsparcia i takich też udzielamy. Wiadome, że nie jest tak, że przychodzi nowy dealer do firmy i od ręki dostaje przelew na "piękne oczy", ale... w miarę rozwoju współpracy - jak najbardziej tak. W końcu to handlowiec jest "oczami firmy w terenie" i jeśli poważnie traktuje swoją pracę, odwiedza dealera i analizuje, to z reguły podejmuje trafne decyzje, odnośnie udzielenia kredytu kupieckiego. Poza tym - zawsze można transakcje ubezpieczyć....

Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: RRQ » wt sty 12, 2010 11:20 pm

"Marcel, pozwól sobie złożyć i przeanalizuj naszą ofertę..."

jaka jest szansa, że klient wchodząc do salonu powie:
"Dzień dobry poproszę okna EUROCOLOR, bo czytałem w prasie, że są super"?

Innymi słowy ile zainwestowaliście w markę by dać klientowi najlepsze wsparcie "urobionego klienta"? i tu ukłon w stronę krakusa
Dwa razy koła nie wymyślisz...

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » śr sty 13, 2010 12:36 am

Takich klientów nie brakuje. Marka EUROCOLOR jest, moim zdaniem, bardzo dobrze kojarzona i znana. Otrzymujemy liczne prestiżowe wyróżnienia i nagrody, a nasze wyniki finansowe, chyba mówią same za siebie... W czasach kryzysu, kiedy np. co drugi post na Oknonecie to narzekanie na załamanie rynku, my zwiększamy sprzedaż i dokonujemy nowych, potężnych inwestycji. Zapraszam na www.eurocolor.com.pl .
Sieć dealerska systematycznie nam się rozwija, a dealerzy od nas nie odchodzą, bo czują się jak w Rodzinie. Zadowolony ze współpracy dealer - to moim zdaniem - najlepsze świadectwo.

pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: pilsner » śr sty 13, 2010 12:18 pm

Mike1974 pisze:Marcel, pozwól sobie złożyć i przeanalizuj naszą ofertę...
Jeśli współpracujesz z producentem, o którym myślę (logicznie analizując, to co piszesz, to domyślam się kto ma taką ofertę), to mogę Ci od razu powiedzieć, że ceny mamy dużo, dużo niższe, a produkt w zasadzie lepiej wykonany i lepiej wyposażony. Materiały reklamowe w każdej postaci (folderów - ile tylko chcesz, zrobione jako karty produktowe - każde okno w osobnym folderze z najważniejszymi informacjami o produkcie; ulotki - oczywiście, ze są, ale... możemy w ramach wsparcia sprzedażowego, wydrukować specjalnie już pod Ciebie, z Twoim adresem i logo; plakaty i masę innych "papierowych" reklam - bez ograniczeń , co jakiś czas nowe). Oprócz indywidualnie ustalonego, satysfakcjonującego poziomu rabatu, oferujemy także fundusz reklamowy (do 2% wykonanego obrotu), który w każdym momencie możesz wykorzystać na dowolne działanie reklamowe (np. reklama w radio) (2% od Twojego rocznego obrotu to 10 tysięcy złotych)!.
Handlowiec jest do Twojej dyspozycji (powiedzmy sobie szczerze) 24 h na dobę (pod telefonem). Odwiedza Cię systematycznie (przynajmniej 2 x w miesiącu), a kiedy masz potrzebę z nim coś ustalić i porozmawiać - melduje się u Ciebie na drugi dzień !
Nikt od Ciebie nie wymaga przedpłat za zlecenia (co najwyżej 30% zaliczki - na początek). Wszystkie okna (może z wyjątkiem łuków i kolorów bardzo niestandardowych) dostajesz praktycznie w trzy tygodnie. Każde zlecenie masz od ręki potwierdzane z ceną i terminem realizacji. Produkty są dopieszczone w każdym calu, a jeśli cokolwiek złego się wydarzy (bardzo sporadyczne przypadki) do Twojej dyspozycji mamy rewelacyjnie działający serwis. Ty składasz reklamację, a mailowo śledzisz jej przebieg od początku do końca (szybkie działanie to też u nas priorytet).
Oprócz tego, wspomożemy Twoją firmę poprzez:
– kompleksową, nowoczesną wystawkę okien
– łatwy w obsłudze program do wycen (Stolcad z kompletną bazą danych i z połączeniem z naszym serwerem, abyś mógł wysyłać zamówienia poprzez jedno kliknięcie)
– profesjonalne oznakowanie punktu (kaseton świetlny, tablice, banery, flagi itd)
- pakiety szkoleń (nie tylko dla sprzedawców, ale również dla współpracujących z Tobą ludzi np montażystów
- nowoczesny i wysokiej jakości produkt (od najprostszych i najtańszych rozwiązań aż po rozwiązania dla klientów wymagających). A ponadto - będziesz mógł zaoferować swoim klientom coś, czego nie ma konkurencja (np. okna w technologii Super Spacer; okno o najniższym współczynniku U na rynku, okna z pakietami szybowymi (trzykomorowe / cztery szyby) U=0,3 , ), czy też produkty z dziesięcioletnią gwarancją.
Pozdrowienia
Mój nr tel 603 644 004 / Michał Paluch / Eurocolor

:D :D po prostu uczycie się od najlepszych ( każdy wie o kogo chodzi ) 8) , ale jeszcze trochę Wam brakuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » śr sty 13, 2010 1:50 pm

Nie musimy być najlepsi.... Wystarczy, że będziemy lepsi od konkurencji ! :D

marcel78
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 31, 2006 7:11 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: marcel78 » śr sty 13, 2010 3:02 pm

Panowie a może zróbmy obiektywny ranking:

-jakość okien,ale producentów z górnej półki
-marketing
-termin realizacji
-ogólna obsługa
Też ciekawy temat :D np.moim zdaniem na podium znalazła by się...MS Pomorska Fabryka Okien

ogrodnik
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 43
Rejestracja: śr sty 13, 2010 2:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: ogrodnik » śr sty 13, 2010 3:37 pm

marcel78 pisze:Witam. Odpowiadając na Twoje pytanie to u mnie sytuacja wygląda następujaco: sprzedając 500.000 tyś. netto (2009 r.) okien pcv, prawdopodobnie najdroższego producenta w Polsce, i olbrzymim nakładzie reklamowym z mojej strony (ulotki, reklama w prasie lokalnej, radio itp.) jego tzw. "wsparcie" przedstawia się tak: materiały reklamowe - brak, jedynie nieaktualne foldery, kontakt z handlowcem - praktycznie zerowy, termin realizacji zamówień zapłaconych w 100 % - 6 tygodni !!!.
Podsumowujac, kompletny brak zainetresowania ze strony tegoż producenta. :oops:
Chciałbym jeszcze dodać, że producent ten zadeklarował na tym forum, iż "ozłoci" każego dealera, który bez jego wsparcia zrobi obrót ok. 1.000.000 zł - jakie to żenujące !!! :oops:

Witam,

Widze po Twoich postach, że sprzedajesz KBE, ciekawe który producent na KBE ma takie drogie okna, że mówisz że są najdroższe w Polsce :)
Chyba nie widziałeś cen Jezierskiego, którym ja handluje :)
Moja sprzedaż w 2009r to 900 tys netto [Jezierski 2/3, vetrex 1/3]

Co do współpracy z producentami to:
Vetrex:
cena - ok.,
foldery - ok.
reklama - brak,
terminy - mogłoby być lepiej
kontakt z firmą - hmm... sądzę, że jak wszędzie, gdy jest za co chwalić to ok, gdy zaczynają się problemy to ...
Klienci - to ludzie, którzy przyszli po Jezierskiego ale wyszedł im za drogo :)


Jezierski:
cena - wysoka ale okno jest warte tych pieniędzy i klienci o tym wiedzą.
foldery - do tej pory ok, choć od wprowadzenia nowych okuć jeszcze ich nie uaktualnili !
reklama - ok. większość klientów przychodzi konkretnie po Jezierskiego np. z reklam w Muratorze, a oprócz tego mam do dyspozycji 2% od obrotu za które mogę zrobić lokalną reklamę, domówić wystawkowe okno, okleić sobie auta, zrobić szyldy.
terminy - dłuugie ale akceptowalne przez większość klientów,
kontakt z firmą - oólnie ok. choć zauważyłem że schody zaczynają się gdy zaczynam "marudzić" :) Nie wiem dlaczego nie rozumieją, że każdy lubi sobie ponarzekać :)

andrzej
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 159
Rejestracja: śr wrz 04, 2002 1:28 pm
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: andrzej » śr sty 13, 2010 4:45 pm

Mike1974 pisze:Takich klientów nie brakuje. Marka EUROCOLOR jest, moim zdaniem, bardzo dobrze kojarzona i znana. Otrzymujemy liczne prestiżowe wyróżnienia i nagrody, a nasze wyniki finansowe, chyba mówią same za siebie... W czasach kryzysu, kiedy np. co drugi post na Oknonecie to narzekanie na załamanie rynku, my zwiększamy sprzedaż i dokonujemy nowych, potężnych inwestycji. Zapraszam na http://www.eurocolor.com.pl .
Sieć dealerska systematycznie nam się rozwija, a dealerzy od nas nie odchodzą, bo czują się jak w Rodzinie. Zadowolony ze współpracy dealer - to moim zdaniem - najlepsze świadectwo.
Tu pozwolę sobie coś dorzucić, bo wyniki firmy mogą też są argumentem za lub przeciw współpracy. Eurocolor rzeczywiście się rozwija. W latach 2006-08 miał prawie 150% dynamiki wzrostu. Osiągnął w 2008r - 61 mln sprzedaży. W województwie śląskim jest 12 tą firmą w skali branży, natomiast drugą w sektorze okien i goni firmę z pozycji nr. 1. Jaką? A jak wygląda to w pozostałych województwach? A jak wygląda Krajowa Lista producentów okien? A dynamika w skali Kraju czy województwa czy sektora?
Napiszę wprost: nie odkładajcie na później zakupu RAPORTU-LISTA 1000 Branży Stolarki http://www.raport.oknonet.pl
180 str. - 120 rankingów i zestawień... Dla wprawnego branżowca mnóstwo wiedzy. Włożyliśmy jako redakcja masę pracy w to wydawnictwo i mimo, że nigdy chyba nie będę zadowolony, patrze na nie z dumą :).
Chętnie też usłyszę Wasze opinie.
Andrzej Kubicki
red. nacz.

P.S.
Interesująca może być też informacja kto miał największą dynamikę wzrostu w 2006-08 w oknach?
Może ktoś zgadnie? :)

marcel78
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 31, 2006 7:11 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: marcel78 » śr sty 13, 2010 5:49 pm

Ogrodnik,zaskoczę Cię,ja własnie sprzedaje Jezierskiego :D I widzę że masz całkiem inny % na reklamę,a podobno wszyscy maja taki sam,tylko salony firmowe mają więcej.A z tego co napisałeś wynika że sprzedajesz jeszcze Vetrex,wiec do tych drugich chyba się nie zaliczasz.Generalnie uważam że firma Jezierski,zbytnio nie interesuje sie swoimi dealerami,oby tylko nie odbiło im sie to tzw.czkawką.

Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: RRQ » śr sty 13, 2010 6:39 pm

Panie Andrzeju chętnie zerknę...ale w gratisie powiedzmy po starej znajomości :-D
"Interesująca może być też informacja kto miał największą dynamikę wzrostu w 2006-08 w oknach?" ale procentowo czy kwotowo?

Mike1974 - cały czas mnie nie rozumiesz pytam wprost ile wydałeś na promowanie marki.. Jeśli mam przed sobą dealera z pisemną deklaracją sprzedaży pół bańki to, to co powiedziałeś to standard,o którym się nie dyskutuje. Moim zdaniem najlepszym wsparciem dla dealera jest zaproponowanie mu produktu o który pyta klient w połączeniu z rozsądnym a nie aroganckim sposobem współpracy ( arogancki czyli taki jaki opisuje Marcel78) i ceną która jest wysoka do granicy akceptowalności przez klienta.

ogrodnik odpowiem tak jak śpiewał Kukiz :-D
" choć zabiorę Cię do siebie,
będzie jak w niebie
ja Ci obiecuje to"
Dwa razy koła nie wymyślisz...

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » śr sty 13, 2010 8:12 pm

Nie jestem w stanie określić Ci kwotowo, ile kasy wydajemy na promowanie marki, z prostej przyczyny - to pytanie, które powinno być skierowane bezpośrednio do moich przełożonych, osób zarządzających firmą.
Jedno jest pewne - przez cały czas pracujemy na rozpoznawalność własnej marki. W ostatnim czasie zdecydowaliśmy się na całkowicie autorskie podejście do projektów i wszelkich działań marketingowych, promocyjnych i Public Relations. W najbliższych dniach będziemy wystawiać się na Budmie. Będziemy mieli potężne i koncepcjonalnie urządzone stoisko - to też kosztuje niebagatelne kwoty. (W tym miejscu, przy okazji - zapraszam wszystkich czytelników forum, do odwiedzenia nas na Budmie - stoisko 51 w pawilonie nr 5).
RRQ - Ciebie też serdecznie zapraszam, mimo, ze - jak się domyślam - reprezentujesz konkurencję... Zawsze możemy się poznać i podyskutować na tematy branżowe.
My mamy bardzo imponującą sieć punktów dealerskich na terenie kraju i za granicą, ale naturalne jest, że naszym celem jest zwiększenie dystrybucji naszych produktów, jak i wzrost rozpoznawalności marki, ciągły rozwój oraz podejmowanie coraz trudniejszych zadań do realizacji, na które juz dziś potrafimy odpowiedzieć pozytywnym wynikiem.

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » śr sty 13, 2010 8:15 pm

RRQ, piszesz: "Jeśli mam przed sobą dealera z pisemną deklaracją sprzedaży pół bańki to, to co powiedziałeś to standard,o którym się nie dyskutuje.". Jeśli uważnie przeczytałeś całość dyskusji, to powinieneś zauważyć, że wcale nie jest to takie oczywiste.... :D

Awatar użytkownika
procrastinatio
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 31, 2005 1:47 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: procrastinatio » pt sty 15, 2010 11:00 am

Bardzo ciekawy wątek poruszyli Szanowni Forumowicze, ale..

Jak zwykle znajdzie się kilku trolli, którzy wszystko wiedzą najlepiej i zbawiliby świat gdyby dano im szansę, a że są sfrustrowani to muszą swoje żale wylewać na forum obrzucając błotem innych.
Interenet daje możliwość anonimowości i każdy może pisać co chce i jak chce.. Tylko od wychowania wyniesionego z domu zależy czy ktoś przekracza pewną granicę.. Ja też mogę napisać, że nie jestem związanym z żadnym z wymienionych producentów, ale nic to nie zmieni bo każdy sobie pomyśli co chce..

To co napisał pan MARCEL78 jest żenujące.. Mam kontakt z kilkunastoma dilerami różnych producentów, raczej tych rozpoznawalnych jak (Oknoplast, Jezierski, Dako, Bertrand, Avante, MS, Adams, Oknoplus etc.) i nigdzie nie ma idealnie.. To jest praca a nie obiadek u cioci na imieninach i różne rzeczy się zdarzają. Reklamacje, problemy z komunikacją etc. Jeśli MARCEL78 tak oczernia publicznie swojego partnera biznesowego to ocenę wystawia sam sobie a tylko rozsądni branżowcy wyciągną z tego odpowiednie wnioski. Widocznie nie umie w sposób konkretny zasygnalizować czego oczekuje, nie umie nazwać swoich potrzeb a tylko potrafi narzekać, to taki typ człowieka.. Pożywkę mają jednak takie trolle jak MIKE1978 bo próbują wykorzystać moment i zaistnieć. Całe opowieści krążą wśród dilerów o argumentach przedstawicieli takich jak MIKE1974. "U nas okno jest takie same tylko 30% taniej". Tak proszę Panów to w Erze może i jest (a właściwie w reklamie) :) I gdzie tu budowanie marki? Żerowanie na nieumiejętności porównania produktu (całych bebechów) i walka ceną.. MIKE1974 to nie ta półka.. Szczególnie rozbawił mnie fakt o budowaniu marki na Budmie ;))) targach, które z roku na rok notują coraz mniejszą atrakcyjność w oczach branży i kolejni się z nich wycofują.. Ze wszystkim jesteście krok, dwa do tyłu (w latach to mniej więcej 3-5) od konkurencji wymienionej w nawiasie kilka linijek wyżej (te banery świetlne etc. hehehe)

Jeśli nie odpowiada MARCELOWI78 współpraca to powinien się zastanowić nad dalszą sprzedażą "najprawdopodobniej najdroższych okien w Polsce". Jeśli jeszcze MARCEL78 napisze, że nie zarabia na sprzedaży tych okien to proponuję zgłosić go do tytułu Największego Forumowego Charytatywnego Cierpiętnika.

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » pt sty 15, 2010 1:28 pm

O czym Ty, Procrastinatio piszesz? Jaka walka ceną?. Gdzie wyczytałeś o 30%? Czy moje argumenty są cenowe? A odnośnie tych całych bebechów, to - jak jestem 11 lat w branży - to tak dobrze wyposażonych standardowo okien jak nasze jeszcze nie spotkałem.
A jeśli chodzi o Twoją ocenę naszej pozycji - to jest ona bardzo subiektywna. Ty chyba w ogóle w branży nie jesteś zorientowany...

marcel78
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 31, 2006 7:11 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: marcel78 » pt sty 15, 2010 5:34 pm

Tak się zastanawiam gdzie Ty się wychowywałeś ,skoro innych nazywasz "trolami" jeżeli wyniosłeś to z domu,to był to dom bez.... granic kultury i wychowania !

Co Ty wiesz o pracy,prowadzeniu własnej działalności,chyba tylko to co powiedzą Ci twoi znajomi dealerzy :D .Pomyśl (tylko nie pytaj znajomych :D ) w jaki sposób wszystkie te firmy zbudowały, czy budują swoją markę, chyba nie dlatego że tu je wymieniłeś ?.Podpowiem Ci:sprzedają okna ,drzwi,swoim dealerom którzy jeżeli chcą zarabiać pieniądze, muszą odsprzedać w/w towar dalej.Różnica miedzy nimi jest taka że jedni robią to lepiej inni gorzej. A każdy dealer który nie ma podstawowych narzędzi marketingowych ,danej firmy której okna sprzedaje jest skazany na porażkę . Pozwoliłem sobie o tym wszystkim napisać,nikogo nie oczerniając ,tylko mówiąc to otwarcie na forum które do tego służy.Jakie firma wyciągnie sobie wnioski lub nie ,zależy tylko od niej.A z kim ja mam współpracować, i jakiego producenta okna sprzedawać,wiem dużo lepiej niż Ty :D .

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Szerszel » pt sty 15, 2010 7:20 pm

Ciekawy temat a schodzi na psy !
Kolego Mike 1974 , jeżeli faktycznie robisz w branży 11 lat to przestań wypisywać te bzdury !! Ja też dokładnie tyle co Ty siedzę w oknach i pogoniłem już dziesiątki podobnych handlowców co to opowiadali jak to u nich super , jakie wsparcie , a okna , a serwis ... itp .itd.

Wybacz ale ten wątek nie miał służyć promocji Twojego aktualnego pracodawcy !

W kwesti wsparcia dealera to chyba nie tylko oznakowanie , foldery , wystawka i program. To kompetentni i uczciwi ludzie po drugiej stronie , przemyślana i realizowana konsekwentnie ta sama polityka sprzedaży , przekazywanie zapytań ofertowych do dealera a nie podbieranie ich z rynku po cichaczu , szkolenia produktowe dla handlowców , montażystów , pomoc w realizacji inwestycji itp. Wspieranie dealerów to nie zagęszczanie sieci sprzedaży do granic możliwości żeby wycisnąć z rynku ile się da bo będą w końcu miedzy sobą walczyć ceną i zrobią wyższe obroty.
Na całokształt składa się wiele drobnych detali.
Dziś każdy większy garaż drukuje swoje foldery a internetu nie wykorzystują jeszcze chyba tylko producenci drzwi.

To prawda , nigdzie nie ma idealnie bo być nie może , ale tak chwalić dzień przed zachodem słońca ........... :D

ogrodnik
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 43
Rejestracja: śr sty 13, 2010 2:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: ogrodnik » pt sty 15, 2010 7:33 pm

:)
też odpowiem śpiewająco :P

RQQ: "no pokaż skarbie co już umiesz. Dalej bierz mnie, będzie wspaniale obsyp mnie złotym deszczem " :lol:

Mike1974: bez urazy ale NIE "chce mieć cie jeszcze raz" :evil:

Marcel78: "są dwa światy i nas jest dwoje" :) chyba kiepski negocjator jesteś albo wyskrobałeś tego posta po kłótni z żoną :) i po prostu cały świat cie wtedy wqr... więc dałeś upust nerwom tutaj :)
Ale jeżeli naprawde nie masz żadnego wsparcia ze strony firmy to pogadaj "od serca" z przedstawicielem albo przejedź się osobiście do szefostwa, może więcej wskórasz :)
Jeśli to pomoże Ci w negocjacjach to moge napisać co ja dostałem/dostaje:
na wstępie dostałem wystawkę, narożniki, foldery, banery gratis
potem w ramach tzw. bonusa reklamowego
powiesiłem sporą rekalmę przy centrum handlowym,
postawiłem dwie tablice "w mieście",
okleili mi auto montażystów oraz dali dla nich ubrania.
regularnie daje też reklamy w lokalnej gazecie ogłoszeń.
Co prawda to wszystko musze załatwiać sobie sam i jest to troche upierdliwe ale najważniesze że oddają mi za to kaskę :)


A tak poza tym jeżeli sprzedałeś najdroższych w Polsce okien za 500 tys tylko z narożnika (chyba że narożnika też ci nie dali :) ) i bez żadnych folderów to jesteś mistrz świata !

Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: RRQ » pt sty 15, 2010 8:59 pm

Szerszel pisze:To kompetentni i uczciwi ludzie po drugiej stronie , przemyślana i realizowana konsekwentnie ta sama polityka sprzedaży

dzieki za trafny komentarz - bo moim zdaniem to właśnie jest sedno sprawy
ogrodnik pisze:RQQ: "no pokaż skarbie co już umiesz. Dalej bierz mnie, będzie wspaniale obsyp mnie złotym deszczem "
"jeeeeeszcze ryżem sypną na szczęścieeeeee.." :lol: :lol: :lol:
Dwa razy koła nie wymyślisz...

finestra xyz
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 14
Rejestracja: sob paź 03, 2009 10:17 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: finestra xyz » pt sty 15, 2010 9:03 pm

Wy tu gadu-gadu ,kto lepszy ...kto gorszy,kto dłużej w branży ...kto krócej , kto trolem jest ...a kto nie -etc.etc. Spahis to nie gadaniną tylko czynem świat bodbija! Obecnie przebywa w Mexico i jak wróci to Wam drodzy koledzy wszystko wyjaśni.....tylko poczekać chwilę trzeba...a problemy rozwiązane będą.....

ogrodnik
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 43
Rejestracja: śr sty 13, 2010 2:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: ogrodnik » pt sty 15, 2010 10:20 pm

RRQ pisze:
Szerszel pisze:To kompetentni i uczciwi ludzie po drugiej stronie , przemyślana i realizowana konsekwentnie ta sama polityka sprzedaży

dzieki za trafny komentarz - bo moim zdaniem to właśnie jest sedno sprawy
ogrodnik pisze:RQQ: "no pokaż skarbie co już umiesz. Dalej bierz mnie, będzie wspaniale obsyp mnie złotym deszczem "
"jeeeeeszcze ryżem sypną na szczęścieeeeee.." :lol: :lol: :lol:
:oops:

Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Kuba N. » pt sty 15, 2010 10:36 pm

Temat mi się podoba.
Jak już kolega Mike 1974 był tak odważny wymieniając atuty jakie oferuje jego pracodawca czyli EUROCOLOR nie bojąc się przy tym krytyki bo to normalne, że jakiś artysta z branzy okiennej będzie się z tego śmiał bo w swoim, życiu dostał tylko lizaka od swego dostawcy a resztę to sam ukonał i to jest tylko jego zasługa.
Jedni mogą wierzyć a inni nie - Tomasz też był niewierny, ale w końcu uwierzył.
Niech się w tym poście pochwalą inni przedstawiciele producentów. Niech powiedzą co mogą dać swojemu dealerowi bardzo jestem ciekaw. Tylko bez owijania w bawełnę - konkretnie jaki producent i co daje :?:
ODWAGI PANOWIE ODWAGI
A wyśmiać to można każdego.

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » pt sty 15, 2010 10:59 pm

Kuba, dzięki za wsparcie. Jesteś wielki !!!

Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Kuba N. » pt sty 15, 2010 11:13 pm

Pij mleko będziesz również wielki.
Chociaż do małych osób to TY nie należysz :D
POZDRO

fajneokna.pl
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 164
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:16 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: fajneokna.pl » sob sty 16, 2010 8:27 am

W branży okiennej jestem od ponad 15 lat.
Wsparcie producentów polegało głównie na : dostarczeniu przekrojów okien, próbniki kolorów, garść ulotek, kalendarze, naklejki z logo producenta. Aby otrzymać okno wystawowe musiałem wykonać obrót przekraczający 40 krotność jego wartości.
Do ostatniego dostawcy z którym jestem od 1,5 roku zgłaszałem prośbę o dofinansowanie do reklamy prasowej, prośbę o program do wyceny okien lub prosty program do rysowania okien, katalogi reklamowe z opisem produkowanych okien - brak reakcji :(

Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Kuba N. » sob sty 16, 2010 9:15 am

fajneokna.pl - pisz śmiało, który to producent nie daje tobie wsparcia, albo jak się wstydzisz napisać co to za producent to zmień dostawcę.

marcel78
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 31, 2006 7:11 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: marcel78 » sob sty 16, 2010 12:48 pm

Marcel78: "są dwa światy i nas jest dwoje" :) chyba kiepski negocjator jesteś albo wyskrobałeś tego posta po kłótni z żoną :) i po prostu cały świat cie wtedy wqr... więc dałeś upust nerwom tutaj :)
Ale jeżeli naprawde nie masz żadnego wsparcia ze strony firmy to pogadaj "od serca" z przedstawicielem albo przejedź się osobiście do szefostwa, może więcej wskórasz :)
Jeśli to pomoże Ci w negocjacjach to moge napisać co ja dostałem/dostaje:
na wstępie dostałem wystawkę, narożniki, foldery, banery gratis
potem w ramach tzw. bonusa reklamowego
powiesiłem sporą rekalmę przy centrum handlowym,
postawiłem dwie tablice "w mieście",
okleili mi auto montażystów oraz dali dla nich ubrania.
regularnie daje też reklamy w lokalnej gazecie ogłoszeń.
Co prawda to wszystko musze załatwiać sobie sam i jest to troche upierdliwe ale najważniesze że oddają mi za to kaskę :)


A tak poza tym jeżeli sprzedałeś najdroższych w Polsce okien za 500 tys tylko z narożnika (chyba że narożnika też ci nie dali :) ) i bez żadnych folderów to jesteś mistrz świata !
Do Kuba N.
Faktycznie ,post ten napisałem po rozmowie z handlowcem firmy, którego poprosiłem aby porozmawiał z szefostwem, odnośnie jakiegoś wsparcia marketingowego nowego biura które otwieram.Odpowiedz jaka otrzymałem ,nie nadaje się nawet aby ją tu opisać :oops: .
Jak wcześniej pisałem zależy mi aby promować w/w producenta gdyż robią bardzo dobre okna,a co za tym idzie praktycznie nie mam problemów z moimi klientami,którzy te okna kupują ,i są bardzo zadowoleni z jakości.
Zazdroszczę Ci jak Ty jesteś obsługiwany przez swojego dostawcę.
Dzięki za mistrza świata :D ale okna i narożniki mam ha ha
Pozdrawiam

ogrodnik
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 43
Rejestracja: śr sty 13, 2010 2:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: ogrodnik » sob sty 16, 2010 2:05 pm

marcel78 pisze:Marcel78: "są dwa światy i nas jest dwoje" :) chyba kiepski negocjator jesteś albo wyskrobałeś tego posta po kłótni z żoną :) i po prostu cały świat cie wtedy wqr... więc dałeś upust nerwom tutaj :)
Ale jeżeli naprawde nie masz żadnego wsparcia ze strony firmy to pogadaj "od serca" z przedstawicielem albo przejedź się osobiście do szefostwa, może więcej wskórasz :)
Jeśli to pomoże Ci w negocjacjach to moge napisać co ja dostałem/dostaje:
na wstępie dostałem wystawkę, narożniki, foldery, banery gratis
potem w ramach tzw. bonusa reklamowego
powiesiłem sporą rekalmę przy centrum handlowym,
postawiłem dwie tablice "w mieście",
okleili mi auto montażystów oraz dali dla nich ubrania.
regularnie daje też reklamy w lokalnej gazecie ogłoszeń.
Co prawda to wszystko musze załatwiać sobie sam i jest to troche upierdliwe ale najważniesze że oddają mi za to kaskę :)


A tak poza tym jeżeli sprzedałeś najdroższych w Polsce okien za 500 tys tylko z narożnika (chyba że narożnika też ci nie dali :) ) i bez żadnych folderów to jesteś mistrz świata !
Do Kuba N.
Faktycznie ,post ten napisałem po rozmowie z handlowcem firmy, którego poprosiłem aby porozmawiał z szefostwem, odnośnie jakiegoś wsparcia marketingowego nowego biura które otwieram.Odpowiedz jaka otrzymałem ,nie nadaje się nawet aby ją tu opisać :oops: .
Jak wcześniej pisałem zależy mi aby promować w/w producenta gdyż robią bardzo dobre okna,a co za tym idzie praktycznie nie mam problemów z moimi klientami,którzy te okna kupują ,i są bardzo zadowoleni z jakości.
Zazdroszczę Ci jak Ty jesteś obsługiwany przez swojego dostawcę.
Dzięki za mistrza świata :D ale okna i narożniki mam ha ha
Pozdrawiam
Do Marcel78:
Temat sie już strasznie zamieszał i coś Ci się pokręciło.
Przecież to ja pisałem, a nie Kuba N. :)
Mamy kolego tego samego dostawce :) Napisałem Ci co ja dostałem - a Ty teraz walcz o to samo. :twisted:

Choć najpierw pisałeś że nic nie dostajesz a teraz piszesz że okna i narożniki masz - już nic nie rozumiem. :? :shock:
Sam mówisz ze robią dobre okna, nie ma problemów z klientami i klienci są zadowoleni z jakości.
Do tego reklama w necie i gazetach leci "centralnie", klienci polecają okna kolejnym.
Chłopie napisz o co ci konkretnie chodzi. Może masz jakieś wymagania z kosmosu :)
Może chciałeś żeby Ci za te 500 tys rocznie np. auta dla monterów zafundowali :)

Z rozmowy z przedstawicielem o bonusach kwartalnych [chyba, że też Ci ich nie dali :wink: ] pamiętam jak mówił, że praktycznie nie ma firm, które nie łapią się na 1 próg czyli 100tys w kwartale. Wiec te 500tys rocznie to pewnie i dużo i mało, zależy z której strony sie patrzy :)

P.S. do przedstawicieli producentów
Czy 500 tys rocznie, czyli ok.40 tys miesięcznie to dla Was dużo czy mało ?
Jakie są marże przy produkcji okien ?
Możemy przy takiej sprzedaży domagać się czegoś więcej, czy z takiego obrotu macie tylko "na waciki" :)

DYREKTOR
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 28
Rejestracja: czw sty 08, 2009 3:36 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: DYREKTOR » ndz sty 17, 2010 4:00 pm

U NAS ZAKUP OD PRODUCENTA(WŁASCIWIE DWÓCH,PRACUJACYCH NA ALUPLAŚCIE)OK. 600-700 TYS ROCZNIE NETTO,WSZYSTKO PŁACONE W TERMINIE A NIEKTÓRE ZLECENIA PRZY DOSTAWIE. JEŻELI CHODZI O WSPARCIE ZE STRONY PRODUCENTA TO DOSŁOWNIE NIC, PRÓCZ NAROŻNIKÓW I JAKIŚ TAM ULOTEK.WYSTAWKA OCZYWIŚCIE PŁATNA .BANERY, TABLICE, REKLAMA W PRASIE LOKALNEJ LUB TELEWIZJI KABLOWEJ -NAWET NIECHCĄ NA TEN TEMAT ROZMAWIAĆ. CO PRAWDA ZADZWONIŁEM DO ALUPLASTA DO DZIAŁU MARKETINGU(POZDROWIENIA DLA P.MARCINA) I ONI BEZ PROBLEMU DOSTARCZYLI MI KILKA BANERÓW ZA DARMO I TO NAPRAWDE SPORYCH ROZMIARÓW KTÓRE POWIESIŁEM NA MIESCIE.DRODZY KOLEDZY TRZEBA SOBIE POWIEDZIEĆ ŻE NIE JEST KOLOROWO I NIGDY NIE BĘDZIE NAWET OKNOPLAST TEŻ NIE DAJE "PEŁNEJ" REKLAMY TYLKO DEALER POKRYWA SPORĄ CZĘŚĆ WYDATKÓW .

Awatar użytkownika
CICHY
Małomówny
Małomówny
Posty: 84
Rejestracja: pn mar 10, 2003 11:06 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: CICHY » pn sty 18, 2010 10:12 am

ogrodnik pisze:
marcel78 pisze:Marcel78: "

P.S. do przedstawicieli producentów
Czy 500 tys rocznie, czyli ok.40 tys miesięcznie to dla Was dużo czy mało ?
Jakie są marże przy produkcji okien ?
Możemy przy takiej sprzedaży domagać się czegoś więcej, czy z takiego obrotu macie tylko "na waciki" :)
Złotych gór nie dostaniesz, taki obrót jest akurat nie za duży nie za mały.Normalny producent już ma ustalony budżet przy takich obrotach i coś powinien "dać".
Oczywiście jak powalczysz to też Twoje obroty powinny zostać zauważone i .....docenione.

Awatar użytkownika
Magic353
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 443
Rejestracja: wt lut 24, 2009 3:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Magic353 » pn sty 18, 2010 12:40 pm

Wsparcie dealera przez producenta????? A jak to wygląda????Mi osobiście zależało i zależy na szkoleniach bo najważniejsza jest wiedza którą można powalczyć przy zdobywaniu klienta. A jak ktoś słusznie zauważył szacowni PH sami kopią dołki pod swoimi dealerami nawet jak są poinformowani że nie jedź tam bo już robiłem wstępne wyceny i rozmawiamy o współpracy,no ale ważny jest jego obrót a dealer?? Poradzi sobie.
Ps.Dyrektor,napisz na priv od kogo bierzesz okna.
Wszystko jest względne i zależy od punktu widzenia i siedzenia.

ogrodnik
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 43
Rejestracja: śr sty 13, 2010 2:31 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: ogrodnik » wt sty 19, 2010 10:08 am

;)

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: monciak » wt sty 19, 2010 9:36 pm

:D
Ostatnio zmieniony ndz lut 14, 2010 8:24 am przez monciak, łącznie zmieniany 1 raz.

fajneokna.pl
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 164
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:16 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: fajneokna.pl » śr sty 20, 2010 9:11 am

Swojego dostawcę proszę o szkolenia od początku współpracy czyli 1,5 roku. Warto mieć argumenty dla klienta dlaczego nasze są lepsze od innych.
Dziwne jest to że nie zależy właścicielowi fabryki aby jego okna sprzedawali ludzie którzy potrafią przekonać klientów do zakupu nie tylko ceną.

Awatar użytkownika
krakus
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 08, 2006 5:49 pm
Lokalizacja: małopolska

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: krakus » śr sty 20, 2010 1:52 pm

mam to szczęście że szkolenia w mojej firmie odbywają się cyklicznie od 2 do 4 razy w roku .doskonalenie techniki sprzedaży lub typowo asortymentowe ,oczywiście niezależnie od tematu szkolenia odbywają sie spotkania integracyjne gdzie można sobie wyjaśnić wiele spornych kwesti.
jak do tego dodam pomoc w postaci ciekawych promocji , materiałów reklamowych , czy poszezenia asortymentu o nowe produkty to mogę chyba powiedzieć że
firmie zależy , i teraz staram sie jej odwdzięczyć . warto pracować z dobrą firmą bo kożyści mają trzy strony.
okna są tyle warte ,ile ktoś za nie jest wstanie zapłacić.

Awatar użytkownika
procrastinatio
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 31, 2005 1:47 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: procrastinatio » śr sty 20, 2010 7:27 pm

marcel78 pisze:Tak się zastanawiam gdzie Ty się wychowywałeś ,skoro innych nazywasz "trolami" jeżeli wyniosłeś to z domu,to był to dom bez.... granic kultury i wychowania !

Co Ty wiesz o pracy,prowadzeniu własnej działalności,chyba tylko to co powiedzą Ci twoi znajomi dealerzy :D .Pomyśl (tylko nie pytaj znajomych :D ) w jaki sposób itd.
.
Proponuję, żebyś jednak się rozejrzał i porozmawiał z kimś zorientowanym w temacie, skoro nawet nie znasz określenia "troll". Używasz internetu więc korzystaj z niego.. Jak widzisz na własną wiedzę nie zawsze możesz liczyć.. Z samego zastanawiania się nic nie wyjdzie..
Tym bardziej dziwi mnie wyśmiewanie przez Ciebie moich kontaktów z ludźmi. Wychodzę z założenia, że jednak inni mogą wiedzieć więcej, być lepiej zorientowanymi bo nie można się znać na wszystkim.. Tobie również polecam rozmowy z ludźmi, a zorientujesz się, że nie jesteś najmądrzejszy na świecie.. Jeśli dwie cyfry przy "Marcel" to rocznik Twojego urodzenia to nie będę odpowiadał na Twoje pytanie o moją wiedzę o pracy i prowadzeniu działalności z szacunku przed swoim doświadczeniem i ze skromności ;) Moglibyśmy porównać swoje doświadczenia, gdybyś się urodził w 1878 roku..
Wydaje mi się, że jednak pozostaniemy przy swoich zdaniach.. Ja Ciebie nie przekonam, że nie umiesz komunikować swoich potrzeb.. Cóż, mam nadzieję, że firma, z którą współpracujesz potraktuje Cię łagodniej niż zasługujesz.. Jestem zdania, że nie rozumiesz, że szkodzisz również sobie w taki sposób ogłaszając światu z jakimi to beznadziejnymi partnerami musisz handlować..

Odnośnie głównego wątku to jestem bardzo zadowolony ze współpracy z dotychczasowym producentem okien. Mam ciekawą ekspozycję, dostaję regularnie materiały do pracy, korespondencja w sprawie nowości przebiega sprawnie z odpowiednim wyprzedzeniem, z pewnymi informacjami mogę się zapoznać w strefie dla partnerów na www. Szkoleń jest mniej niż bym chciał, ale są.. Handlowcy raczej bez zarzutu.. Wiem, że mają dużo pracy bo i tereny spore.. Ale ja też kiedyś byłem handlowcem więc znam tę pracę.. Wiem, że nie zawsze mają czas oddzwonić.. Tak samo wyrozumiały bywam w stosunku do swoich dwóch handlowców.. Jeśli nie mogę czegoś załatwić z nim to poprzez handlowca próbuję się umówić z jego przełożonym (pomijając go można sobie wyhodować przeciwnika, który na pewno nie będzie przeszkadzać, ale będzie mniej przychylny..) Czas i wyniki wszystko weryfikują..

Awatar użytkownika
procrastinatio
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 20
Rejestracja: śr sie 31, 2005 1:47 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: procrastinatio » śr sty 20, 2010 7:33 pm

Mike1974 pisze:O czym Ty, Procrastinatio piszesz? Jaka walka ceną?. Gdzie wyczytałeś o 30%? Czy moje argumenty są cenowe? A odnośnie tych całych bebechów, to - jak jestem 11 lat w branży - itd.
Wybaczysz, ale ja ze swojej strony wyczerpałem możliwości przemówienia Ci do rozsądku.. Jesteś tandetną podróbą handlowca i bardziej pasujesz do nachalnej branży ubezpieczeniowej albo telefonii komórkowej niż tutaj.. Gdybym był gospodarzem to chętnie wyprosiłbym Cię bo siejesz.. szarość siejesz..

komarko1
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 953
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 7:26 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: komarko1 » śr sty 20, 2010 7:48 pm

Panie Andrzeju REDAKTORZE i szanowne towarzystwo wzajemnej adoracji!
Podawanie publicznie informacji typu kto komu i za ile , podawanie marż itp jest ujawnianiem tajemnic handlowych.
Potem płacz bo po wycenie klient mówi"panie a tak jeszcze rabatu 40% bo i tak pan zarobi no i okno wystawowe za 1 zł bo dostal pan od firmy za darmo to mi pan sprzeda/- za rogiem facet daje 39% i za 2 zł a może pan da więcej?"
Wnoszę ponownie o wprowadzenie działu dla branżystów gdzie spokojnie każdy może pieprzyć bez sensu po wcześniejszym zalogowaniu .
Natomiast na forum ogólnodostępnym myślcie panowie (i panie) co i jak piszecie.

Awatar użytkownika
POGROMCA OSZUSTÓW
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 378
Rejestracja: sob maja 10, 2008 9:23 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: POGROMCA OSZUSTÓW » śr sty 20, 2010 10:27 pm

Fajny temat schodzi na psy :cry:
Ludzie kupujcie okna gdzie chcecie.
Kupujecie tanio a nawet bardzo tanio to zapewnijcie sobie sami reklamę i gadżety.
Kupujecie drogo to możecie (powinniście) liczyć na bonusy od producenta, jak wam nie wystarcza to co daje to zainwestujcie sami, a jak uważacie, że kupujecie drogo i nie macie pomocy lub macie ją w znikomych ilościach to zmieńcie dostawcę i po bulu. Nikt nikomu laski :D nie robi.
ZNAJĄCY TEMATY Z BRANŻY OKIENNEJ

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: monciak » śr sty 20, 2010 11:11 pm

Rok 2009 wsparcie producenta okien:
- reklama w radiu 3 miesiące
- spotkanie integracyjne moich pracowników z kadrą producenta 2 dni połączone ze szkoleniami
- kilka szkoleń w siedzibie rehau (dla handlowców,montażystów, właścicieli)
- szkolenie w siedzibie roto
- aranżacja nowo otwartego salonu (nowe witryny,oklejenie witryn,świecący szyld nad salonem, piękna wystawka okien)
- uznane wszystkie reklamacje
- szereg innych rzeczy
- dostosowanie cen do sytuacji na rynku patrząc w kierunku dealera

Rok 2009 dostawca drzwi:
- szkolenia (ile chcę)
- zaopatrzenie salonów we wszelkie gadżety
- dopłata do reklam zewnętrznych
- kontakt z dyrektorem 24h
Co najważniejsze przyjacielskie stosunki.
Od producentów można otrzymać dużo ale coś za coś.
Oni wspierają mnie a ja gwarantuję sprzedaż.
Co do eurocolor to miło wspominam współpracę z tą firmą, potrafią naprawdę zadbać o dobrego dealera i dają dużo pomogli mi w rozkręcaniu interesu ale znalazłem takiego co może jeszcze więcej i lepiej.

Awatar użytkownika
POGROMCA OSZUSTÓW
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 378
Rejestracja: sob maja 10, 2008 9:23 pm

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: POGROMCA OSZUSTÓW » czw sty 21, 2010 9:34 am

monciak
Od kiedy to Pan Ignacy Petecki jest taki hojny :?: i daje tyle co wspominany EUROCOLOR.
ZNAJĄCY TEMATY Z BRANŻY OKIENNEJ

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: monciak » czw sty 21, 2010 10:11 am

:D
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 10:35 pm przez monciak, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mike1974
Małomówny
Małomówny
Posty: 55
Rejestracja: śr gru 27, 2006 3:43 pm
Lokalizacja: Pyskowice
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: Mike1974 » sob sty 23, 2010 10:37 pm

procrastinatio pisze:
Mike1974 pisze:O czym Ty, Procrastinatio piszesz? Jaka walka ceną?. Gdzie wyczytałeś o 30%? Czy moje argumenty są cenowe? A odnośnie tych całych bebechów, to - jak jestem 11 lat w branży - itd.
Wybaczysz, ale ja ze swojej strony wyczerpałem możliwości przemówienia Ci do rozsądku.. Jesteś tandetną podróbą handlowca i bardziej pasujesz do nachalnej branży ubezpieczeniowej albo telefonii komórkowej niż tutaj.. Gdybym był gospodarzem to chętnie wyprosiłbym Cię bo siejesz.. szarość siejesz..
Procrastinatio - z jednym się zgadzam - dyskusję pomiędzy nami uważam za zakończoną.
Musisz jednak wiedzieć, że ta "tandetna podróba handlowca" ma blisko stu zadowolonych ze współpracy swoich stałych klientów (dealerów), osiąga niezłe wyniki handlowe, lubi swoją pracę i mocno identyfikuje się z firmą w której pracuje, a jego pracodawca hojnie go za trud pracy wynagradza. Firma w której pracuje oferuje mu wysoki standard i komfort pracy i - co najważniejsze - wszelkie niezbędne narzędzia, którymi można "powalczyć" o niejednego klienta.
Wydaje mi się, że Ty po prostu o tym wszystkim wiesz i jesteś po prostu zazdrosny.....

Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

Re: 2009 czy producenci wsparli dealera?

Post autor: RRQ » śr sty 27, 2010 7:56 pm

monciak pisze:Musisz jednak wiedzieć, że ta "tandetna podróba handlowca" ma blisko stu zadowolonych ze współpracy swoich stałych klientów (dealerów), osiąga niezłe wyniki handlowe, lubi swoją pracę i mocno identyfikuje się z firmą w której pracuje, a jego pracodawca hojnie go za trud pracy wynagradza. Firma w której pracuje oferuje mu wysoki standard i komfort pracy i - co najważniejsze - wszelkie niezbędne narzędzia, którymi można "powalczyć" o niejednego klienta.
Wydaje mi się, że Ty po prostu o tym wszystkim wiesz i jesteś po prostu zazdrosny.....
wqrwia mnie jak ktoś mi takimi textami rozpier.ala fajny wątek :twisted:

Mike1974 znam Twoja opinię dziękuje bardzo to nie jarmark ani pośredniak byś się tu napinał

PS
a to co napisałeś ostatnio .. to sorki... jak byłem w podstawówce też się długością siusiaków chwaliliśmy tylko nikt nie pokazał swojego :twisted: i na przechwałkach się kończyło
Dwa razy koła nie wymyślisz...

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości