Reklamacja

Umberto
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 03, 2003 7:15 pm

Reklamacja

Post autor: Umberto » czw lis 18, 2010 9:57 am

Witam
Zamierzam usunąć usterkę okna we własnym zakresie bo producent nie kwapi się z wysłaniem serwisu. Jak to zrobić, żeby potem możliwe było skuteczne wyegzekwowanie pieniądzy od producenta?
proszę o poradę
Wśród homo sapiens Ludzie stanowią mniejszość
Pozdrawiam
Poweselam
Powodzenia

oknoAD


glaskiewicz
Małomówny
Małomówny
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:37 am
Kontaktowanie:

Re: Reklamacja

Post autor: glaskiewicz » czw lis 18, 2010 11:06 am

co to za usterka?

ogólnie jak co to producenci mogą odrzuc twe roszczenia jeśli samodzielnie cosik zrobisz (no chyba ze to jest regulacja czy dystansowanie). Po to są gwarancje dawane aby naprawiał serwis.

A na podstawie czego chcesz żądać - na słowo (bez faktury za wykonaną naprawę nic nie wskurasz)

Umberto
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 03, 2003 7:15 pm

Re: Reklamacja

Post autor: Umberto » czw lis 18, 2010 4:25 pm

Witam
Krzywo jest przykręcony dolny zawias do skrzydła, przez co nie ma szelności w całym narożu okna. Firma stwierdziła, ze nie wyśle serwisanta a co najwyżej moga mi przysłać części (okucia nowe skrzydło itp) a resztę zrób se sam. A ja nie mam ochoty robic tego za darmo. Chodzi mi o to jak to zrobić, żeby nikt nie podważył zasadności ubiegania się o pieniądze za wykonaną usługę serwisową.
pzdr
Wśród homo sapiens Ludzie stanowią mniejszość
Pozdrawiam
Poweselam
Powodzenia

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: Reklamacja

Post autor: Szerszel » czw lis 18, 2010 9:02 pm

Chyba raczej skrzydło ?
Jeżeli to jednorazowa wpadka to dla dobra ogólnego możesz zaryzykować , co innego jak to się powtarza , wtedy nie odpuszczaj.

glaskiewicz
Małomówny
Małomówny
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:37 am
Kontaktowanie:

Re: Reklamacja

Post autor: glaskiewicz » czw lis 18, 2010 9:46 pm

Ja bym na Twoim miejscu nie odpuścił - to ewidentnie schrzanione skrzydło - mają wymienić na nowe i juz takich rzeczy się nie naprawia bo jakby to miało się kupy trzymać. A to z twierdzeniem ze przyslą ci części jest smieszne, i to jeszcze osobno, skrzydło powinno przyjsc nowe okute z nowymi listwami przyszybowymi (tylko do przeszklenia.

nie ryzykuj samodzielnie bo jak coś zrobisz nie tak to zawsze sie wyprą i powiedzą że była ingerencja i nie ma gwarancji. Jak np kupujesz samochód i silnik nawali to sam grzebiesz czy oddajesz do serwisu (i ci to zwisa jak to naprawią - ma działać)

jak się będą upierali to leć do Urzędu Ochrony konsumenta i zgłoś sprawę.

Umberto
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 121
Rejestracja: śr gru 03, 2003 7:15 pm

Re: Reklamacja

Post autor: Umberto » pt lis 19, 2010 10:00 am

To ja może sprecyzuję:
To ja sprzedałem badziewne okno klientowi. A producent chce zepchnąć na mnie załatwienie reklamcji przysyłając mi gołe skrzydło do wymiany. A ja niby mam przełozyc okucia szybę itp u klienta czyli wykonać usługe serwisową dla producenta. A ja na to: owszem ale nie za darmo! Pytanie tylko jak to zrobić, żeby się nie sfrajerować i nie spędzić za darmo przy oknie kliku godzin tylko dla tego, że naiwnie uwierzyłem przedstawicielowi gdy zapewniał, że reklamacje załatwiają w dwa tygodnie (minęło już trzy... miesiące)
pzdr
Wśród homo sapiens Ludzie stanowią mniejszość
Pozdrawiam
Poweselam
Powodzenia

oknoAD


samar
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 49
Rejestracja: pn mar 01, 2010 11:25 am

Re: Reklamacja

Post autor: samar » pt lis 19, 2010 11:00 am

Wszystko zależy od tego jak masz spisaną umowę o współpracy . Sprytni producenci zastrzegają sobie, że oni dostarczają zamienniki wadliwych elementów, a ich wymianą u odbiorcy końcowego zajmuje się dealer . Jeżeli masz w umowie taki zapis to jesteś zobowiązany reklamację usunąć na własny koszt . Jeżeli takiego zapisu w umowie nie masz to nie wyręczaj producenta tylko wystosuj żądanie usunięcia wady przez serwis fabryczny .

glaskiewicz
Małomówny
Małomówny
Posty: 59
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:37 am
Kontaktowanie:

Re: Reklamacja

Post autor: glaskiewicz » pt lis 19, 2010 11:54 am

wszystko zalezy od umowy podpisanej między tobą a producentem. ( ja np mam tak że szyby wymieniam ja - jak sie rozszczelniły - a wymiana skrzydła tak twój przypadek to serwis ma zrobić, mogą przysłać mi to do magazynu ale serwisant je zabiera i on to robi - skrzydła przychodzą już okute z nowymi listwami - jedynie szyba jest do przełożenia, jak ładnie poproszą to wymienie skrzydło ale za to serwisant zrobi coś innego dla mnie).

ogolnie jakby co to niech dadza ci na papierze że nie wymienią oni, (chodzi oto aby mieć podkładkę) i wystaw normalną fakturę dla producenta.

Nie daj się

ps. dla ciekawości możesz mi na priv wysłać o jakiego producenta chodzi :)

Pozdr.

Grzesiek

Awatar użytkownika
Magic353
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 443
Rejestracja: wt lut 24, 2009 3:31 pm

Re: Reklamacja

Post autor: Magic353 » sob lis 20, 2010 1:07 am

Umberto pisze:To ja może sprecyzuję:
To ja sprzedałem badziewne okno klientowi. A producent chce zepchnąć na mnie załatwienie reklamcji przysyłając mi gołe skrzydło do wymiany. A ja niby mam przełozyc okucia szybę itp u klienta czyli wykonać usługe serwisową dla producenta. A ja na to: owszem ale nie za darmo! Pytanie tylko jak to zrobić, żeby się nie sfrajerować i nie spędzić za darmo przy oknie kliku godzin tylko dla tego, że naiwnie uwierzyłem przedstawicielowi gdy zapewniał, że reklamacje załatwiają w dwa tygodnie (minęło już trzy... miesiące)
pzdr
Umberto,przepisy na chwile obecną nakładają na nas dealerów obowiązek usunięcia wszelkich usterek i wad. My jedynie możemy toczyć spór z producentem na linii firma-firma. Chyba że producent ma swój serwis fabryczny i w umowie masz to zastrzeżone.
Wszystko jest względne i zależy od punktu widzenia i siedzenia.

backspace
Ekspert
Ekspert
Posty: 259
Rejestracja: pn maja 04, 2009 12:25 pm

Re: Reklamacja

Post autor: backspace » sob lis 20, 2010 1:52 pm

Panowie, coś w tym jednak jest, że "nieznajomość prawa szkodzi".

Umberto, poniżej jedna z norm ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Przeczytaj i pomyśl:

Art. 12. 1. W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań.

Nie wnikam w jakim trybie Twój klient złożył reklamację, ale podsuwam trop...

Miłego dochodzenia. Nie tylko roszczeń :D

Luk1975
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 12
Rejestracja: wt kwie 06, 2004 10:13 pm

Re: Reklamacja

Post autor: Luk1975 » ndz lis 21, 2010 8:15 pm

krzywo przykręcony zawias , chca przysłac gołe skrzydło czyli standard . większość firm nawet tych "lepszych" zleca takie drobne naprawy dilerom i nie ma w tym nic dziwnego zreszta na pewno masz taki zapis w umowie. A swoją droga to jesli nie jest to nagminne i jesteś zadowolony ze swojego dostawcy to co za problem przełożyc to skrzydło dla dalszej dobrej współpracy ? no chyba że nie umiesz tego zrobić ale to fatalnie świadczy o Tobie czy o Twoich montażystach bo taka przekładka to banalna sprawa i roboty góra na 30min.

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości