Pomocy

patrycja
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 29, 2012 6:12 pm

Pomocy

Post autor: patrycja » czw mar 29, 2012 7:07 pm

Witam.
Serdecznie proszę o poradę doświadczonych okniarzy .
Klient po roku zgłosił reklamację na wypaczenie okien .Wygięły się skrzydła w pionie około 5 mlm widać to tylko przy otwartym oknie .
fabryka wykonała na swój koszt część skrzydeł najwięcej wygiętych .Klient jednak chce pozwać mnie do sądu , bo twierdzi ,że nie wywiązałam się z umowy i chce ją rozwiązać .
Fabryka twierdzi ,że wygięcia są w normie .
Mam dwa tygodnie na odpowiedz , Klient zażądał zwrot kosztów okien , obróbek poprawek tynków i robót z tym związanych na łączną kwotę 40 tys .
Jeśli nie , sprawa skończy się w sądzie .
Prawnik twierdzi ,że ja jako ostatnie ogniwo sprzedażowe jestem gwarantem przez 24 msc .http://www.forum.oknonet.pl/posting.php?mode=post&f=1#
jak właściwie to wygląda ?
Dziękuje za wszystkie porady

oknoAD


Awatar użytkownika
RRQ
Ekspert
Ekspert
Posty: 260
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 12:09 pm
Kontaktowanie:

Re: Pomocy

Post autor: RRQ » czw mar 29, 2012 7:35 pm

1. czy po zakończeniu montaży został podpisany protokół odbioru? jeśli tak wywiązałaś się z umowy - Masz podkładkę
2. klient ma prawo składać reklamacje a Ty jako sprzedawca masz obowiązek odpowiedzieć na nie w ciągu 2 tygodni - odpowiedzieć nie znaczy załatwić rozwiązać zakończyć reklamacji, masz odpowiedzieć w sensie pisma (np informując, że przekazałaś reklamację do producenta i w momencie ustosunkowania się przez producenta odpowiesz)
3. Powinnaś zgłosić reklamację do producenta a otrzymaną odpowiedź przesłać jako załącznik do klienta wraz z własnym pismem.

czyli tak naprawdę jesteś pośrednikiem w przesyłaniu pism pomiędzy klientem a farbyką.

ps
bardzo ważne są wspomniane w 2 tygodnie jeśli nie odpowiesz ... uznajesz reklamację wraz z roszczeniami klienta.
Dwa razy koła nie wymyślisz...

backspace
Ekspert
Ekspert
Posty: 259
Rejestracja: pn maja 04, 2009 12:25 pm

Re: Pomocy

Post autor: backspace » pt mar 30, 2012 2:59 pm

patrycja pisze:Klient po roku zgłosił reklamację na wypaczenie okien.
A w jakim trybie nastąpiło to zgłoszenie? Klient skorzystał z gwarancji jakości, czy niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową? Czego żądał klient w tym zgłoszeniu?
patrycja pisze:fabryka wykonała na swój koszt część skrzydeł
To świadczyłoby o trybie gwarancyjnym, ale... kto Was tam wie sprzedawców:-).
patrycja pisze:Klient jednak chce pozwać mnie do sądu , bo twierdzi ,że nie wywiązałam się z umowy i chce ją rozwiązać.
No cóż, klient chce, niech klient robi co uważa, takie jego prawo. Pozew to jeszcze nic strasznego. Trudno mi wyrokować, czy wywiązała się Pani z umowy, czy też nie, ale śmiem twierdzić, że klientowi łatwo w tym sądzie być nie powinno, ale to już Pani rola. Zresztą rozwiązanie umowy, to zupełnie, co innego niż odstąpienie od umowy, to tak przy okazji:-).
patrycja pisze: Mam dwa tygodnie na odpowiedz
O ile mamy do czynienia z trybem niezgodności.
patrycja pisze: Klient zażądał zwrot kosztów okien , obróbek poprawek tynków i robót z tym związanych na łączną kwotę 40 tys .
Żądać to on sobie może:-). Przede wszystkim wszystkie zarzuty stawiane przez klienta muszą zostać przez niego udowodnione vide art.6 K.c.
patrycja pisze: Prawnik twierdzi ,że ja jako ostatnie ogniwo sprzedażowe jestem gwarantem przez 24 msc
[/quote]

Jeśli tak rzeczywiście stwierdził używając pojęcia "gwarant", to... zmień prawnika:-), no i pamiętaj, że jak klient skubnie Ciebie, to Ty możesz skubnąć producenta tych okien, no problem :D :D :D :D

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: Pomocy

Post autor: Szerszel » pt mar 30, 2012 9:20 pm

Po roku :D a co za badziew sprzedałaś że już po roku ? Nic dziwnego że klient tak ostro bo co będzie w kolejnym roku ?

daknez
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 02, 2012 3:11 pm

Re: Pomocy

Post autor: daknez » pn kwie 02, 2012 3:17 pm

Tak czy siak, będziesz musiała latać po sądach. Nie ma możliwości zawarcia ugody?

pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Re: Pomocy

Post autor: pilsner » śr kwie 04, 2012 2:05 pm

Na wstępie trzeba podziękować koledze backspace za " darmową " pomoc prawną .
Daknez , ugoda nic nie da,( ile ma dać / zwrócić tych pieniędzy -30% , 50 % , czy tylko 10 % ? ) to po części przyznanie się do błędu ( nie swojego to 1 , nie wiadomo czy w ogóle istniejącego to 2 )
profil jak najbardziej może być wygięty ( backsace pewnie stwierdzi ze nie ) ale nie ma okien z idealnie prostymi skrzydłami - to czysta fantazja
jak tylko nie powoduje utrudnienia w zamykaniu/funkcjonalności to nie widzę problemy
Odpisz ,że w/g wytycznych fabryki to jest w granicach błędu , odrzucasz reklamację i koniec.
Czekasz na sprawę sądową , którą wygrywasz .
Skąd wiesz , ze klientowi nie zmieniła się koncepcja i nie chce mieć teraz innego koloru i chce zmiany na Twój koszt szukając kwadratowych jaj ?

oknoAD


backspace
Ekspert
Ekspert
Posty: 259
Rejestracja: pn maja 04, 2009 12:25 pm

Re: Pomocy

Post autor: backspace » śr kwie 04, 2012 2:45 pm

pilsner pisze:Na wstępie trzeba podziękować koledze backspace za " darmową " pomoc prawną .
Dlaczego "darmowe" w cudzysłów wzięte? Przecież nawet nie wiem czy słać fakturę, czy brać w naturze :D :D :D . Co za świat, co za ludzie!
pilsner pisze:profil jak najbardziej może być wygięty ( backsace pewnie stwierdzi ze nie )...
Tu mam dylemat! Myślę, że potrafiłbym wykazać, że mogą i że nie mogą :D Zależy kto pyta :D :D :D

komarko1
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 948
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 7:26 pm

Re: Pomocy

Post autor: komarko1 » śr kwie 04, 2012 7:41 pm

Po pierwsze odpowiedz klientowi że :.....ble ble ble - nieważne co napiszesz WAŻNE ZMIEŚCIĆ SIĘ Z ODPOWIEDZIĄ W TERMINIE 14 dni. Np napisz że reklamację wykonano i dalsze roszczenia są odrzucone zgodnie z oceną producenta. po drugie - rozumiem że masz opinię producenta-więc napisz (również wtównioe) producentowi o kliencie z rządaniem załatwienia sprawy, Tak jak pisał kolega wyżej-przekazujesz pisma pomiędzy klientem a fabryką-ważne trzymać się terminów i wszystko na piśmie,poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Nie idź na ugodę bo tylko poniesiesz koszty,temat nie będzie załatwiony i wróci powtórnie. To jest problem producenta.a w pzrypadku nawet przegranej sprawy (w co wątpię ponieważ producent dopuszcza wygięcia i to on określa warunki w tym wypadku,a norma nie określa przypadku wypaczenia okna po otwarciu - nie ma na to normy i wytycznych :) zakładasz sprawę producentowi - na podstawie wyroku z klientem wygrywasz poniesione koszty w sprawie z producentem.
Mialem podobną sprawę z p,Kaczyńską ładnych parę lat temu.
W razie czego pisz na priv

JolkaJolka
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 5
Rejestracja: pn kwie 16, 2012 9:45 am

Re: Pomocy

Post autor: JolkaJolka » wt kwie 17, 2012 11:17 am

Witam,

ciekawa jestem, jak skończyła się ta sprawa? Dowiemy się?
Pozdrawiam,

J.K.
W ramach ciekawostki, zainteresowanych zapraszam na stronkę: www.fundamenty-roboty-ziemne.pl

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości