Jak się bronić ?

Awatar użytkownika
panienka_z_okienka
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 34
Rejestracja: pt sie 26, 2011 9:03 am

Jak się bronić ?

Post autor: panienka_z_okienka » pt wrz 28, 2012 8:47 am

Witam,

chciałam zapytać Was koledzy i koleżanki z branży czy mamy jakiekolwiek szanse w starciach z klientem, za którym stoi Federacja Konsumentów lub Rzecznik Praw Konsumenta ?
Czy mieliście takie spory z klientami i czy są jakieś "luki", które My handlowcy, właściciele firm możemy wykorzystać na swoją obronę ?
Jeśli sytuacja będzie tego wymagała, opiszę sprawę.
Na razie proszę o jakieś porady.

oknoAD


backspace
Ekspert
Ekspert
Posty: 259
Rejestracja: pn maja 04, 2009 11:25 am

Re: Jak się bronić ?

Post autor: backspace » pt wrz 28, 2012 1:48 pm

panienka_z_okienka pisze:chciałam zapytać Was koledzy i koleżanki z branży czy mamy jakiekolwiek szanse w starciach z klientem, za którym stoi Federacja Konsumentów lub Rzecznik Praw Konsumenta ?
Moim zdaniem tak. Niezgodność towaru z umową opiera się na kilku domniemaniach, z których każde można próbować obalić.
panienka_z_okienka pisze:... czy są jakieś "luki", które My handlowcy, właściciele firm możemy wykorzystać na swoją obronę ?
Źle kombinujesz. Sprawa nie polega na wykorzystywaniu luk w prawie, a na korzystaniu z prawa. Problem w tym, że w większość handlowców i właścicieli ma je za nic dopóki ich nie dotyka. Szukanie sposobu post fctum na ogół jest spóźnione, bo całość poprzednich działań "pozwanego" wskazuje, na szereg nieprawidłowości, które stają się przysłowiowym gwoździem do trumny.
panienka_z_okienka pisze:Na razie proszę o jakieś porady.
Pisałem trochę na te tematy w dwóch ostatnich numerach Profiokno. Zajrzyj może coś się przyda.

Awatar użytkownika
panienka_z_okienka
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 34
Rejestracja: pt sie 26, 2011 9:03 am

Re: Jak się bronić ?

Post autor: panienka_z_okienka » sob wrz 29, 2012 9:09 am

dzięki, już znalazłam i na pewno przeczytam !

a może ogólnie ktoś się spotkał z przypadkiem kiedy klientowi wymieniliście jakiś element, a dla niego to cały czas za mało ?

finlandia
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1096
Rejestracja: śr lut 09, 2005 11:02 pm
Lokalizacja: Siedlce - Mazowsze - Podlasie
Kontaktowanie:

Re: Jak się bronić ?

Post autor: finlandia » sob wrz 29, 2012 10:26 am

Tak, ja znam pewną lukę, która w prawie nie jest zapisana: postępować fair i wykonywać swoją pracę bardzo rzetelnie :)
Nie jestem zwolennikiem unikania odpowiedzialności pod byle pozorem. Nie chcę się zniżać do poziomu niektórych inwestorów.

Ps. Zawsze się można ubezpieczyć (chociaż.. moja wiara w ubezpieczenie od szkód wynikłych w wyniku błędu w pracy prysła, bo Ubezpieczyciel wykorzystał luki;)

komarko1
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 942
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 7:26 pm

Re: Jak się bronić ?

Post autor: komarko1 » pn paź 01, 2012 3:05 pm

Opisz sytuację

Awatar użytkownika
panienka_z_okienka
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 34
Rejestracja: pt sie 26, 2011 9:03 am

Re: Jak się bronić ?

Post autor: panienka_z_okienka » czw paź 11, 2012 3:57 pm

finlandia pisze:Tak, ja znam pewną lukę, która w prawie nie jest zapisana: postępować fair i wykonywać swoją pracę bardzo rzetelnie :)
uwierz mi, że się staramy, ale raz na kilka lat trafi się taki człowiek, któremu nie dogodzisz !

opiszę po krótce
jest montaż, na protokole kilka uszkodzeń, za tydzień już kilkanaście.
wymieniamy co trzeba, naprawiamy co trzeba, rabatujemy co trzeba ... dla świętego spokoju ...
niestety pojawiają się coraz to nowe "niezgodności" i już nam ręce opadają ...

oknoAD


komarko1
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 942
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 7:26 pm

Re: Jak się bronić ?

Post autor: komarko1 » pt paź 12, 2012 3:54 pm

Jeśli udzielasz rabatu na daną usterkę to klient GODZI się że ta usterka ma być.
Jeśli występują nowe usterki (czasem pech montera, czasem ciężki klient) to masz prawo pójść po bandzie : Żrywasz umowę godząc się na wykonanie usługi przez inną firmę. I teraz dwie drogi : Pokrywasz różnicę kosztów pomiędzy twoją wyceną, a robotą innej firmy (zostają ci Twoje okienka) lub wyznaczasz termin ZWROTU okien - np 40 dni i oddajesz klientowi kasę (klient musimieć czas na wybranie nowego oferenta i wymianę okien) po tym wyznaczonym terminie zabierasz swoje zabawki. Ostatnie rozwiązanie jest najmniej bolesne bo: nie masz problematycznego klienta,masz wprawdzie w plecy montaż i musisz zagospodarować okna z demontażu , ale to w sumie da sie przeżyć.
PS - wszystko na PIŚMIE !!!
PS2 - reklamacją stolarki niech się troche pomartwi prloducent (może jednoznacznie odrzucić reklamację )

finlandia
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1096
Rejestracja: śr lut 09, 2005 11:02 pm
Lokalizacja: Siedlce - Mazowsze - Podlasie
Kontaktowanie:

Re: Jak się bronić ?

Post autor: finlandia » sob paź 13, 2012 12:03 pm

To fakt,
czasem zdarza się taki klient. I chyba najgorsze tu jest nasze zaangażowanie i robie rzeczy na gębę (sam też tak mam).
Papierologia skutecznie zniechęca skarżącego..

Awatar użytkownika
jubra
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 246
Rejestracja: czw sty 07, 2010 9:53 pm

Re: Jak się bronić ?

Post autor: jubra » sob paź 13, 2012 11:10 pm

panienka_z_okienka pisze:Witam,

chciałam zapytać Was koledzy i koleżanki z branży czy mamy jakiekolwiek szanse w starciach z klientem, za którym stoi Federacja Konsumentów lub Rzecznik Praw Konsumenta ?
Czy mieliście takie spory z klientami i czy są jakieś "luki", które My handlowcy, właściciele firm możemy wykorzystać na swoją obronę ?
Jeśli sytuacja będzie tego wymagała, opiszę sprawę.
Na razie proszę o jakieś porady.
Szanowna "Panienko..." podejrzewam, że w chwili obecnej masz problem ciężki do wybronienia i szukałbym polubownego załatwienia reklamacji.
Odsyłam do mojego pst.Pytnie odnośnie okien PVC 5 kom.
PS.
Chociaż może lepiej będzie jak go zacytuję:
"Dla tych którym nie jest obojętna (póki co !) ustawa o obrocie materiałami budowlanymi coraz częściej korzystają z umożliwionej im przez systemodawców zasady "kaskadowości" w badaniach wyrobu b.ważnym jest:
ift TECHNICZNE ŚWIADECTWO SYSTEMOWE dot. rodzina i właściwości okien.....
Finałem posiadania pisemnej zgody systemodawcy, deklaracji zgodności z powyższym i posiadanie przez producenta ZKP skutecznie ochroni Ciebie jako sprzedawcę bezpośredniego przed reklamacjami, bo odsyłasz wszystkich 1. do producenta, 2. do systemodawcy !!!.
PS.
Profil Veka Perfectline i 5-komorowy system Veka w świetle ift TŚS nie jest adekwatnym.

Jeżeli reklamacja jest wynikiem transportu lub montażu przeprowadzonego przez Twoją firmę to już całkiem inna sprawa ..........!.

Awatar użytkownika
panienka_z_okienka
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 34
Rejestracja: pt sie 26, 2011 9:03 am

Re: Jak się bronić ?

Post autor: panienka_z_okienka » pn paź 15, 2012 12:12 pm

dzięki
wiadomo, że wszystko jest na piśmie.
wydaje mi się teraz, że w którymś momencie "przedobrzyliśmy" chcąc zaspokoić klienta i teraz będziemy się bujać !

a teraz trochę humoru (z doświadczenia) :
dla wszystkich klientów, którzy od wejścia do firmy pytają "a co jak z oknami będzie coś nie tak" - powiadam to jest zła wróżba na przyszłość ! :wink:

jak sprawa się ostatecznie wyjaśni to napiszę co i jak :)

mariusz791
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 45
Rejestracja: śr lis 28, 2012 8:44 pm

Re: Jak się bronić ?

Post autor: mariusz791 » pt lis 30, 2012 6:41 pm

i potwierdza się,że w naszym kraju nie można liczyć na tzw. umowę dżentelmeńską,na wspomniana tu gębę,wszystko co tylko jest ustalane z klientem należy spisywać ,podpisywać,stemplować i co tam jeszcze się tylko da,ludzie są różni i ci co najmniej wyglądaja na takich,najwięcej nam zdrowia popsują.

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości