DOKUMENTACJA TECHNICZNA

robils
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: wt mar 29, 2005 3:14 pm

DOKUMENTACJA TECHNICZNA

Post autor: robils » sob sty 24, 2015 8:49 am

Po zakupie i wykonaniu montażu, pomimo wezwań, nie mogę zmusić firmy produkującej okna do uzupełnienia dokumentacji technicznej. Chodzi o certyfikat na wzmocnienia stalowe do okien pcv oraz kartę produkcyjną. Może ktoś podpowie gdzie się zwrócić, żeby zmusić producenta do przesłania dokumentów

oknoAD


backspace
Ekspert
Ekspert
Posty: 259
Rejestracja: pn maja 04, 2009 11:25 am

Re: DOKUMENTACJA TECHNICZNA

Post autor: backspace » ndz sty 25, 2015 2:20 pm

robils pisze:Po zakupie i wykonaniu montażu, pomimo wezwań, nie mogę zmusić firmy produkującej okna do uzupełnienia dokumentacji technicznej. Chodzi o certyfikat na wzmocnienia stalowe do okien pcv oraz kartę produkcyjną. Może ktoś podpowie gdzie się zwrócić, żeby zmusić producenta do przesłania dokumentów
Producent okien, ani ich sprzedawca nie mają obowiązku wydawania nabywcom tego rodzaju dokumentów o ile nie było to zastrzeżone w zawartej umowie. Nie dochodzę już co w Pańskim rozumieniu oznaczają pojęcia "certyfikat na wzmocnienia stalowe" oraz "karta produkcyjna", a także do czego to nabywcy okien potrzebne. Zgodnie z art. 546(1) § 5 K.c. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z rzeczą sprzedaną sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy. Żaden przepis nie wymaga dostarczania "certyfikatu na wzmocnienia stalowe" oraz "karty produkcyjnej", a zatem zwracać się nie ma dokąd oraz po co.

knoczek
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 3
Rejestracja: pt kwie 17, 2015 3:52 pm

Re: DOKUMENTACJA TECHNICZNA

Post autor: knoczek » pt kwie 17, 2015 4:01 pm

decydenci ;/

antonio2
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 2
Rejestracja: sob lis 28, 2015 9:33 pm

Re: DOKUMENTACJA TECHNICZNA

Post autor: antonio2 » ndz lis 29, 2015 11:38 am

Dokładnie tak, klient powinien dostać; kartę gwarancyjną, instrukcję użytkowania i konserwacji i jeśli montuje we własnym zakresie to i instrukcję montażu no i oczywiście Deklarację Właściwości Użytkowych. Jeśli wystąpiła w stolarce jakaś usterka a producent uchyla się od jej usunięcia lub też nie podejmuje odpowiedzi na złożoną reklamację to należy zgłosić się do odpowiedniego urzędu np.; Rzecznika Praw Konsumenta...

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości