Forum - Spadek Sprzedazy Okien

--MM--

Forum - Spadek Sprzedazy Okien

Post autor: --MM-- » pt maja 16, 2003 2:50 pm

Napisalem post wczesniej ktory przeszedl prawie niezauwazony jestem ciekaw dlaczego . Odnotowuje na bazie firmy w ktorej pracuje spadek sprzedazy okien dosc znaczny . Glownie jest to spowodowane razacym zanizeniem cen przez ALUPLAST (ostatnio widzialem wycene za 392 zl netto +VAT za O34!!!!) . Widze ze naprawde zle sie dzieje obecnie w branzy za duza konkurencja . Ale co teraz sie dzieje to jest naprawde katastrofa . Euro po 4.30 (gdzie w zeszylm roku byla jeszcze ponizej 4 zl) i ceny nizsze o 15 % . Gdzie tu sens i polityka cenowa . Zobaczymy ile firm dotrwa do konca roku ... Prawda jest taka ze w Polsce klientowi indywidualnemu nie robi roznicy czy okno nazywa sie Aluplast czy Thyssen czy Rehau czy BRÜGMANN czy DECEUNINCK czy FORIS czy GEALAN . Dla nich to jedno i to samo a ze okna w tym pierwszym systemie mozna dostac za pol darmo to juz inna sprawa . Bardzo mi przypomina to sytulacje branzy żaluzjowej z przed kilku lat . Dokladnie tak samo bylo . Teraz pozostalo kilka firm liczacych sie (jedna najwieksza wykupiona przez jakis zachodni koncern) i tyle . Oczyscil sie rynek to samo bedzie z branza okienna . Tras odnotowal juz w tym roku 3 mln zl straty ... zobaczymy jak bedzie to konca roku ale tez mu nie wroze swietlanej przyszlosci bo wg. zapewnien ekspertow euro nie spadnie ponizej 4.30 do konca roku a TRAS jak prawie kazda firma okiena kupuje materialy w przeliczeniu z EURO . Taka jest smutna prawda zobaczymy kto dotrwa i przetrwa . To juz jest walka na smierc i zycie . Jak narazie to widze ze sprzedaz spadla bo zniknely reklamy z gazet :D ... w Polsce nastal kryzys ludzie licza sie z kazda zlotowka i dla przecietnego klienta czy ma wybrac okno DECEUNINCK czy ALUPLASTA 50 zl tansze to w 9/10 wybierze aluplasta mimotego ze nawet okno z DECEUNINCK'a moze byc zachwalane jako lepsze .

oknoAD


Gość

Post autor: Gość » pt maja 16, 2003 3:16 pm

Jeżeli po rozmowie z handlowcem, zaprezentowaniu wyrobu i wycenie najważniejszą korzyścią w momencie zakupu jest cena to:
zmień handlowca lub branżę.
Można robić tak jak konkurencja, ale przyszłości w oknach wtedy nie ma co szukać.

--MM--

Post autor: --MM-- » pt maja 16, 2003 3:30 pm

Chyba zyjesz w wirtualnym swiecie . Zastanow sie masz 2000 zl pensji , chcesz wymienic okna sobie w domu idziesz do kilku firm zajmujacych sie sprzedaza okien . W pierwszej firme robia ci wycene powiedzmy 3500 zl za wszystkie okna na aluplascie . Idziesz dalej jest powiedzmy Brugmann za 4000 zl ale handlowiec ci wmawia ze jest lepszy , choc ty nie widzisz roznicy ... idziesz jeszcze dalej kolejna wycena powiedzmy znow na 4100zl znow "lepszy" profil . Co wybierasz ?? . Aluplasta . To jest normalne bo czlowiek zaoszczedzi 500 zl co jest 25% jego pensji . Nie ma w Polsce firmy ktora miala by naprawde silna marke w oknach . Dla zwyklego zjadacza chleba czy to bedzie ALUPLAST czy THYSSEN to jeden pies , obydwa niemieckie obydwa dobre tylko jeden tanszy . Nie wierze ze majac w ofercie aluplast tanszy i inny profil drozszy ta firma sprzedaje wiecej tego drugiego .

maxio
Ekspert
Ekspert
Posty: 297
Rejestracja: czw wrz 26, 2002 2:37 pm

Post autor: maxio » pt maja 16, 2003 3:37 pm

Prawda jest taka zeby sprzedawac okna w naprawde dobrej cenie trzeba miec naprawde silna marke , trzeba wydac conajmniej kilka mln $ w rok aby zbudowac ja a na to nie stac zadnej firmy okienniej w Polsce . Musi byc poparte reklama w prasie radiu TV tak aby klient mial do wyboru anonimowa firme X albo znanego duzego producenta Y . Wtedy mozemy mowic o marce o zarobkach .
Maxio

Handlowiec_uczciwy

ceny , a jakość

Post autor: Handlowiec_uczciwy » pt maja 16, 2003 6:51 pm

Panowie, sam jestem handlowcem. Sprzedaję Veke i Aluplast. Ceny i jakość jednego i drugiego wiadomo jakie są. 9 na 10 klientów wybiera Aluplast - CENA !!! niższa, nie patrząc na jakość. Nawet jesli chodzi o kolor
jednostronny.Dla laika (klienta) nie ma to znaczenia po uprzednim poinformowaniu go co do róznic, nie mówiąc już o polichlorku winylu :)
Liczy sie sztuka . Fałszywa reklama. Dealer w lokalnej prasie daje reklame - " 034 - 520 zł brutto + żaluzja gratis + montaż gratis" lub w gorszym przypadku - "Wielka wyprzedaż (dealer !!!) - 40% rabat) .
Ludzie sami dają się robić w konia i sami sobie są winni. Choć nie twierdze, że w naszej branży jest brak ludzi uczciwych. Ludzie dla 5 zł -różnicy w cenie jednego okna potrafią przejechać 10-20 km, byle byłaby tańsza( dosłownie ), ale co się dziwić. Klienci są zdania ,że np.
okno 150cm x 150 cm wstawić za pól litra C2H5-OH (gorzałki). :D .
Przykra rzeczywistość zależąca od koniunktury gospodarczej w kraju.... .

Gość

Post autor: Gość » pt maja 16, 2003 8:17 pm

Po wypowiedziach zastanawiam się w jaki sposób funkcjonują inne systemy. Handlowanie tanim produktem jest o tyle dobre iż nie stawia przed handlowcem praktycznie żadnych wymagań. Zadaję sobie pytanie czy kolejna kopia "okna-bubla" na najtańszych "pseudo-profilach" zrobionych przez firmę "bolek i lolek" oszczędzających na stali, wkrętach, płacach, "samozatrudniająca" rolników do produkcji okien jest odpowiedzą na wymagania rynku? Czy tego oczekują Wasi drodzy klienci?

oknoAD


maxio
Ekspert
Ekspert
Posty: 297
Rejestracja: czw wrz 26, 2002 2:37 pm

Post autor: maxio » pt maja 16, 2003 9:18 pm

Niestety ale chyba odpowiem TAK . Kazdy klient chce miec jak najtaniej a konkurencja jest nieziemska wiec ceny sa ziechane na maxa ale to nie tedy droga ... nie znam sposobu aby zaczac zarabiac na tym interesie i chyba nikt nie zna ... Juz sie skonczylo eldorado w oknach teraz przyszedl najgorszy okres upadek i oczysczenie rynku . Najlatwiej beda mialy firmy male o zminimalizowanych kosztach . Z jednej strony to dobrze z drugiej nie za bardzo . Ciekaw jestem ile firm dotrwa bo naprawde czuc spadek sprzedazy ... no i euro po 4.30 . Chyba dobrym sposobem na pominiecie "dealerow" jest samemu otwieranie punktow sprzedazy ale to sie wiaze z ogromnymi kosztami ...
Maxio

Gość

Post autor: Gość » sob maja 17, 2003 12:01 am

Szanowny Gosciu. Pytasz czego wymaga klient ? Pozwól, że Co odpowiem.
Taniego okna. Klienta już nawet nie obchodzi jakie to okna. Byle szyba nie była szara albo zielona, bo firanki będą wygladały jak brudne. :D
Jesli chodzi o zadania i wymagania postawione przed handlowcem , przeważnie ma on zwierzchnika w postaci szefa. Jeśli Ty odejdziesz, na
Twoje miejsce czeka 100 następnych. Nie ma, ze boli. Nie ma skrupułów.
Szef wymaga od Ciebie. Ty więc żeby zarobić Jesteś bezwzględny wobec
swoich podwładnych i bez skrupułów wobec klienta. Masz zadanie - sprzedac, a reszta, no cóż.... . POWTÓRZĘ JESCZE RAZ I DOBITNIE -
KLIENT WYMAGA JEDNEGO - DOBREJ CENY !!!!! A jak VAT pojdzie 15% w góre i zniosą ulgi podatkowe, to dopiero będzie. Pewnie okna aby sprzedać będą dawać GRATIS do montażu , hehee :lol:
Pozdrawiam

maxio
Ekspert
Ekspert
Posty: 297
Rejestracja: czw wrz 26, 2002 2:37 pm

Post autor: maxio » sob maja 17, 2003 4:07 am

To jest dobry temat na artykul dla redakcji oknonetu mogli by zrobic artukul ktory by opisywal co sie dzieje obecnie na rynku mogli by nawet przytoczyc wypowiedzi ludzi z branzy (nawet anonimowo) ktorzy by sie wypowiedzieli o wojnie cenowej o tym co sie dzieje i ze kazdy sie teraz dobija .... ale znajac zycie to predzej sie dowiemy że "Firma KAMET poszerzyła ofertę" lub "Rolety Myszka na każdy etap budowy" . Czyli nic ciekawego .
Maxio

Gość

Post autor: Gość » sob maja 17, 2003 10:25 am

Z jednej strony zgadzam się z przedstawionym stanowiskiem. Sam często przyjmuję rolę klienta sprawdzając kulturę i sposób sprzedaży w określonym punkcie. Niestety "kodujemy" się wewnętrznie iż tylko cena gra istotną rolę i jej to podporządkowujemy wszystko co związane jest z oknem. Na pytanie czy "przywództwo cenowe" jest rozwiązaniem dla rynku stolarki okiennej?. Wszystkie firmy zaczynają powielać schemat najtańszego produktu który już dawno przestał być stolarką. Czy nastawienie się przez większość firm do dominacji cenowej na rynku spowoduje ich rozwój?. Myślę iż jest brak jakiejkolwiek koncepcji na przyszłość. Jeżeli jest to pomysł na przetrwanie to zadajmy sobie pytanie co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. Wygra ten kto nie będzie naśladować innych i dobierze swój indywidualny plan działania do rzeczywistych potrzeb rynku.

maxio
Ekspert
Ekspert
Posty: 297
Rejestracja: czw wrz 26, 2002 2:37 pm

Post autor: maxio » sob maja 17, 2003 11:46 am

To niech Pan mi zdradzi jak przekonac klienta czy to hurtowego czy indywidualnego do swoich produktow , jezeli on (klient hurtowy) twierdzi ze nie sprzeda zadnego okna ...
Maxio

Umberto

Ładne okna

Post autor: Umberto » sob maja 17, 2003 11:55 am

Oprócz ceny, klienci rozglądają się ostatnio za wyglądem okna. Ładne okno łatwiej sprzedać. Każdy dealer mówi, ze ma najlepsze okna więc klient, który zazwyczj wierzy sprzedawcy, kupi sobie najlepsze okno za 500zł zamiast za 800zł. Konkurencję wygra ten kto ma najniższe koszty, a cena sprzedaży okna ma tu znaczenie drugorzędne.

Handlowiec_uczciwy

Post autor: Handlowiec_uczciwy » sob maja 17, 2003 2:05 pm

Cena, cena, cena. Znów podam przykład na podstawie mieściny w której często bywam. Ludzie kupują sporo stolarki PCV, część oczywiscie wybiera
drzewo. (Nie chce uderzać w polemike co lepsze ... .). Ale jeżeli w miescie
w którym mój znajomy Dealer prowadzi biuro jest 30 BIUR HANDLOWYCH
handlujących PCV na 30 tys. mieszkańców, to jak tu nie mówić o wojnie
cenowej. Jeden drugiego by w przysłowiowej łyżce wody utopił.
Standardowy przykład : Jego biuro - 034 - 570 brutto, natepne biuro -
no tak,On ma 570 zł brutto, to ja musze zrobić 560, następny - 550. ( zakładając te same parametry i profil stolarki ) itd.
Daleko nie zajdziemy, ale cóż tak jest. I albo obniżamy ceny, albo wycofujemy sie z rynku. Rotacja jest duża. W dzisiejszej gospodarce i funkcjonawaniu finansów klient RZADKO kiedy stosuje metode : Najpierw jakość, później pieniądze. Nad czym trzeba ubolewać, ale takie są realia.
Dawno temu pracując jako handlowiec w innej branży w której konkurencja była również ogromna Dealerzy zbierali sie 2 razy w miesiącu przy grillu i wódeczce i omawiali bierzące sprawy związane z branżą i cenami. Ustalali sobie pewne tolerancje ruchów cenowych np. dla
danego produktu +- 5% i się tego trzymali. Nikt do nikogo nie miał pretensji, ani krzywo się nie patrzył. Niestety, w Naszej branży jest to chyba raczej niemożliwe, choc myślę, że warto by spróbowac.... . Chociażby na poziomie małych miejscowości. ( Oczywiscie po uwzględnieniu konkretnej stolarki ). Niektózy jak CHCĄ to MOGĄ, czego Wam I Nam Życzę. Pozdrawiam.
:wink:

Gość

Post autor: Gość » sob maja 17, 2003 5:40 pm

I mamy sytuację iż okno sprzedawane przez dystrybutorów w systemie Aluplast Euro konkuruje z oknam Aluplast Euro i to producentów oddalonych od siebie o 30 km. Różnicy w zasadzie nie ma w jakości i wyglądzie. Następnie w tej samej mieścinie powstaje kolejny zakład na profilu Aluplast i nie budując jakiejkolwiek sieci dystrybucji zaczyna sprzedawać okna Aluplast Euro po cenach zakupu w/w dystrybutorów.
Dziwimy się zaistniałą sytuacją i zadajemy sobie pytanie co dalej? Jeżeli oferujemy produkt którego jedynym wyróżnikiem jest cena zachlając identyczne cechy jak konkurencja "obok" nie dziwimy się iż reakcja klienta jest jednoznaczna. Zamiast narzekać na ceny i ogólne dołowanie proponuję poszukać produktu wyróżniającego się za przyzwoite pieniądze. Niestety oferując oba produkty jednocześnie nie jesteśmy w stanie przekonać większości klientów (kodowanie na cenę, handlowiec rzadko kiedy potrafi zaznaczyć istotne różnice w wyrobie). Dochodzi do tego wsparcie producenta marką (okna nie anonimowe, rzetelna informacja i profesjonalny montaż. Na dobre imię trzeba zapracować (szczególnie w środowisku małomiasteczkowym). Myślę iż to jest sposób na trudne czasy. Ciężka praca, uczciwość i rzetelność. A cena za uczciwy produkt i rzetelną obsługę zawsze będzie wyższa. Od handlowca zależy zaś czy z takimi argumentami potrafi pracować. Wszak ludzie kupują od ludzi w zasadzie korzyści, a nie tylko cenę.

Handlowiec

Post autor: Handlowiec » ndz maja 18, 2003 11:53 am

Na swój sposób masz zapewne rację. Ale to jest temat altruistyczny.
To TY musisz się dostosować do rynku, a nie rynek do Ciebie. Walka z "wiatrakim" nie w modzie. Nawet jeśli np. zapewnisz sobie renomowanego producenta, który produkuje bardzo dobrą stolarkę ( o ile taka istnieje - wiadomo jak jest na hali produkcyjnej ... ) to będziesz zmuszony i tak wcześnniej czy później schodzić szybko z ceny, bo nie utrzymasz sie na rynku. Przeciętnemu Kowalskiemu nie wytłumaczysz różnicy między klikoma różnymi produktami . Dla Niego jest ważna tylko CENA !!! Chociaż nie wiem jakbyś się starał. Małomiasteczkowość - spójrz ... . Chociażby w dodatek do Dziennika Łódzkiego - Gratkę - 14.05.03 - str. 3 - "ABM JĘDRASZEK" - Logo Veki, Roto i Pilkingtona - 034 - 436 zł netto. Nie znam firmy, ale Pan Kowalski pewnie biorąc gazetę do ręki powie małżonce, pacz Zośka Veka po 436zł + VAT ... . Jeśli zamierzasz w obecnych czasach trzymać jakość i cenę to proponuję od razu zgłosić się po zasiłek dla bezrobotnych (bez urazy).
Na tym kończę. Pozdrawiam.

Ps. Handlowcy ptrafią wytłumaczyć róźnice w wyrobie. Tylko kwsetia jednego - Jeśli masz swoją firmę, pół biedy. Jeśli masz szefa i Jesteś zatrudniony to przeważnie firma wybiera Ciebie, a nie Ty firmę.

Kuba C.

cena ?

Post autor: Kuba C. » wt cze 03, 2003 2:24 pm

Jestem handlowcem. Do niedawna myślałem jak wszyscy - cena przede wszystkim. Ale zmieniłem zdanie po kilku szkoleniach, które prowadzi (za darmochę zresztą) jeden z dużych producentów profili. I nie zmieniłem zdania od razu po szkoleniu. Dopiero, gdy zobaczyłem, że to czego mnie nauczyli - działa. A nauczyła (pani trener) kilku prostych rzeczy - technik podawania ceny, pewności siebie, mowy ciała i innych takich, które do niedawna określałem sam jako nie działające bzdury. Ale tylko krowa zdania nie zmienia. Ja zmieniłem i nie twierdzę już dziś, że tylko cena liczy się dla klienta. I sprzedaję drożej niż konkurencja. Bo można:-)

Odpowiedz

Wróć do „Branżowe Forum Dyskusyjne (broń pozostawiamy w szatni)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości