Gwarancja na szyby???

Tu możesz poprosić o radę najlepszych ekspertów z branży stolarki budowlanej.

Gwarancja na szyby???

Postprzez gosmyk » Cz lis 04, 2010 10:09 am

Witam. W tamtym roku kupiłam okna od znanego producenta. Wszystko było ok. do czasu aż pękła mi szyba. Na początku była to mała ryska u dołu ale cały czas się powiększała. Zgłosiłam pęknięcie szyby ale dostała odpowiedź, że pęknięcie szyby nie jest objęte gwarancją. Nie otrzymała wyjaśnienia dlaczego. Jestem przekonana na 100% że nikt z mieszkańców nie uszkodził tej szyby bo ciężko uszkodzić szybę w pomieszczeniu które nie jest użytkowane. Dodam, że to jest szyba wewnetrzna. Czy któryś/aś z Pań/Panów z branży moze mi wyjaśnić co moze być przyczyna pękania szyby i czy powinnam rościć sobie prawa do bezpłatnej wymiany tej szyby? Dziękuję za rzetelne odpowiedzi.
gosmyk
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz lis 04, 2010 10:01 am

.

reklama oknoAd
 

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez kruk2 » Cz lis 04, 2010 4:11 pm

Witam,
faktycznie producenci szyb gwarancji udzielają na szczelność, zabrudzenia itd., a nie na tzw ,,samoistne pęknięcia”. Przyczyny mogą być różne (nie licząc oczywiście typowo mechanicznych jak uderzenie i przeciągi). Teoretycznie może być ,,wina” producenta okien – złe zaszklenie, lub uszczerbienie szyby od którego idzie pęknięcie. Większość producentów rozpatruje i uznaje takie zgłoszenia klienta, oczywiście po zdjęciu listew przyszybowych i oględzinach szyby, ale tylko w przeciągu 14-21 dni po montażu(jeżeli winą była by wada zaszklenia to wyszło by to bardzo szybko). Rozumiem że tu minął już dużo dłuższy czas – więc bardzo mało prawdopodobna jest taka przyczyna.
Prawdopodobnie (jeżeli jak Pani pisze budynek był nie używany i nikt tego nie uszkodził mechanicznie) przyczyna leży w naprężeniach budynku. Budynek cały czas ,,pracuje” , okno po zabudowaniu jest już częścią składową budynku i przy różnych naprężeniach (które powstają podczas osiadania itd.. ale również przy tworzących się przeciągach) czasami (rzadko, ale jednak) zdarza się że najsłabsza część czyli szyba pęka. Reklamacja faktycznie jest bezzasadna.
Pozdrawiam
kruk2
Małomówny
Małomówny
 
Posty: 58
Dołączył(a): So sie 30, 2008 7:46 pm

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez backspace » Cz lis 04, 2010 4:42 pm

Matko jedyna, Panie kruku, a co to za terminy 14 - 21 dni? Pan to wymyślił sam? Naprężenia budynku? A niby jakie? Potrafiłby Pan klientce udowodnić, że jej się "budynek naprężył"? A jak się tak budynek "napręża", że pękają szyby, to jak Pan myśli, wolno w nim prowadzić roboty budowlane? Kto powinien wiedzieć o "naprężaniu budynku" klientka, czy ten co okna dostarczał i montował? Odkąd to okno jest elementem konstrukcji budynku? Jak można tak montować okna, żeby obciążenia nie były przenoszone z okna na konstrukcję budynku? Niby po co są szczeliny dylatacyjne pomiędzy ramą okna, a murem? Żebyś se Pan mógł tam pianki nasikać? Ech...

Jeśli krawędź szyby jest uszkodzona, a uszkodzenie przekracza dopuszczalne tolerancje, to reklamacja jest zasadna bez dwóch zdań, to raz. Jeśli szyba była i jest źle osadzona w ramie skrzydła (ilość, rodzaj i rozmieszczenie podkładek do szklenia), to reklamacja jest również zasadna. Jeśli krzywizna skrzydła przekracza dopuszczalne tolerancje, reklamacja może być również zasadna. Choćby z tych przyczyn można składać reklamację w całym okresie ochrony gwarancyjnej. Jeśli producent okien skutecznie ograniczył gwarancję poprzez wyłączenie z niej szyb, to w ciągu dwóch lat przysługuje klientce prawo do zgłoszenia roszczeń z powodu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Swoją drogą o takim ograniczeniu gwarancji należy poinformować klienta przed zakupem, bo wiedząc o tym mógłby zakupu nie dokonać. Brak takiej informacji może być przyczyną powołania się klientki na działanie pod wpływem błędu ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Kochanieńka, weź tych kolesi za kudły, niech zdejmują listwy i sprawdzają jakość krawędzi szkła i poprawność przeszklenia. Będzie kucha, oni wymieniają, nie będzie, Ty płacisz. Koniec.
backspace
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 250
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 11:25 am

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez Szerszel » Cz lis 04, 2010 9:03 pm

Rzeczywiście z pęknięciami szyb jest kłopot i nie zawsze winne są podkładki , wyszczerbienia , przeciagi czy nierównomierne nagrzewnie szyby
Ruchy ścian nośnych mogą wpływać co najwyżej na zmianę położenia skrzydła względem ramy , chyba że to osuwiska :D
Mam wrażenie że producenci szkła dokładają też swoje " trzy grosze " bo problem narasta.
Po roku od montażu zawsze można taką reklamację spokojnie " uwalić " ale może lepiej zaproponować jakieś wyjście z sytuacji.
Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
 
Posty: 531
Dołączył(a): Wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez Vip Glass » So lis 06, 2010 2:59 pm

Witam,
teoretycznie szkło jest materiałem odprężonym i samoistne pęknięcie nie jest w nim możliwe, ale.....
w procesie produkcji szyby, czy tez u producenta okien możliwe i częste są wyszczerbienia krawędzi: w kształcie muszli - niegroźne, lub o kształcie ostrym (karby) - groźne.
Jeżeli w karb na krawędzi szyby wprowadzimy naprężenie np. klocowaniem szyby lub naprężenie od obciążeń termicznych ( zmiany temperatury, nierównomierne nagrzanie szyb spowodowane przesłonięciem części szyby itp.) to pęknięcie po pewnym czasie jest możliwe. Początkowo może być niewidoczne - ukryte pod listwą przyszybową, a po pewnym czasie "pójdzie" dalej i pokaże się w świetle skrzydła okiennego.
Określenie przyczyny pęknięcia jest możliwe, chociaż niestety nie zawsze.

pozdrawiam
Piotr
http://www.vipglass.pl
Vip Glass
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pt cze 25, 2010 9:25 am

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez POGROMCA OSZUSTÓW » Śr lis 10, 2010 7:31 pm

Witam po długiej nieobecności na forum.
Odnośnie tematu to: zgadzam się z wypowiedzią poprzednika. Producenci na 99% nie uznają takich reklamacji. Szkło tak samoistnie nie pęka. Przyczyna tkwi przeważnie we wcześniejszym uszkodzeniu szyby przy jej instalowaniu w skrzydło. Zdażają się uszczerbki w szybie, które są niewidoczne bo przykrywa je listwa przyszybowa. U klienta pęka to po jakimś czasie gdy powstanie na szybie naprężenie - mróz itd.
Oficjalnie na pierwszy rzut oka ta reklamacje zostanie oddalona bez oględzin serwisu - tak to się przyjeło w tej branży. Klient ma zawsze prawo wezwać serwis na "własny koszt". Po co ??? I tak trzeba wymienić szybę więc po to. Najlepiej niech panowie serwisanci wyjmią listwę przyszybową i ocencie to razem czy przypadkiem pod listwą nie ma jakiegoś odprysku w szkle od którego mogło pujśc pęknięcie - to da się z łatwością zaobserwować. Jeżeli ocenią to, że jest jakiś uszczerbek to opiszą i uznają reklamację. Macie wtedy szybę, wymianę i dojazd gratis.
Miałem takich przypadków ze 100 i na 90 była to wina zaszklenia. No chyba, że będziecie chcieli przykleić "głupa", że to nie wy no i jak pod listwą nie będzie jakiejś skuchy - wtedy trzeba zapłacić za szybę, wymianę, dojazd serwisu. :)
ZNAJĄCY TEMATY Z BRANŻY OKIENNEJ
Avatar użytkownika
POGROMCA OSZUSTÓW
Profesjonalista
Profesjonalista
 
Posty: 378
Dołączył(a): So maja 10, 2008 8:23 pm

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez AgnieszkaSz » Śr gru 15, 2010 10:56 pm

Dobrze, ze doczytałam temat. Bardzo rzeczowo opisany problem. Wielkie dzięki;)
Juz myślałam, ze u naszych wschodnich sąsiadów bardzo sroga zima:) bo na mrozach popękały dwie szyby.
Reklamacja zgłoszona, jak do tej pory dostawca nie robił problemów i przysyłał nowe szybki.
Jesli w związku z licznymi zmianami u Pani K. odrzucą reklamację, to wiem jak się odwołać.

Dodam, że nie sprzedaję okien z D. na terenie UE ;)
AgnieszkaSz
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 9
Dołączył(a): So wrz 25, 2010 8:39 am

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez Kuba N. » Wt gru 21, 2010 6:12 pm

Zawsze powinno się dokonać oględzin.
Z pęknięciami jest różnie i najłatwiej nie uznać reklamacji ale nie o to chodzi.
My jesteśmy pewni swoich wyrobów. EUROCOLOR dlatego oferuje klientom 10lat gwarancji a może już niedługo będzie nawet 15lat. :shock:
Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
 
Posty: 1224
Dołączył(a): N cze 17, 2007 8:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez ekojubra » N gru 26, 2010 1:27 am

Kuba N. napisał(a):Zawsze powinno się dokonać oględzin.
Z pęknięciami jest różnie i najłatwiej nie uznać reklamacji ale nie o to chodzi.
My jesteśmy pewni swoich wyrobów. EUROCOLOR dlatego oferuje klientom 10lat gwarancji a może już niedługo będzie nawet 15lat. :shock:


Przestańcie "mamić" klientów 15-to letnią gwarancją - kto po tym okresie będzie jeszcze pracował w tej firmie ???
Jeżeli spełniacie wymogi ZKP i macie certyfikowany system to przyjmując takie zobowiązanie zadbajcie zawczasu o właściwe archiwum bo wymagania związana z nadzorem nad dokumentacją, zwiększą Wam to archiwum do rozmiarów dzisiejszego "EUROKOLORU".
Pozdrowienia dla pogromcy oszustów.
Avatar użytkownika
ekojubra
Czytelnik
Czytelnik
 
Posty: 16
Dołączył(a): Cz mar 18, 2010 1:48 pm

Re: Gwarancja na szyby???

Postprzez Kuba N. » Pn gru 27, 2010 9:16 am

Spokojnie nie na wszystkie wyroby klient dostanie taką gwarancję. Trzeba być pewnym swojego produktu aby móc zaoferować taką gwarancję. I tu nikt nikogo nie mami. A z tym archiwum to dadzą radę - nie martw się o to.
Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
 
Posty: 1224
Dołączył(a): N cze 17, 2007 8:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.


Powrót do Poradnik - Okna Drzwi Osłony Stolarka budowlana - Najlepsi eksperci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Publikowane komentarze sa prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Oknonet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.