KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Tu możesz poprosić o radę najlepszych ekspertów z branży stolarki budowlanej.
Ailyne
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 3:04 pm

KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Ailyne » ndz gru 11, 2011 12:06 pm

Witam ponownie :) Opisywałam tu na forum już dwukrotnie moje problemy z nowymi oknami. Ostatnio zauważyłam kolejną usterkę. W sumie będzie to już czwarta od lipca. Uważam, że to dość sporo. Najpierw producent wymieniał listwy przy szybach ponieważ były tak przycięte, że były szpary w rogach, potem opadło okno w kuchni tak , że i wewnątrz i zewnątrz powstały szpary. Zostały zasilikonowane przez firmę montażową. Następnie producent montował dodatkowe szyny regulujące uchył okien, gdyż niektóre otwierały się na oścież, a nie powinny. Wada, którą zauważyłam parę dni temu to szpara na zewnątrz przy styku rama okna- skrzydło (tam, gdzie uszczelka), przez którą wieje, a gdy polałam okno szklanką wody (od zewnątrz oczywiście) to trochę wody wlało się do wewnątrz ściekając na parapet!Powiem szczerze, że mam już dość a upłynęło zaledwie 5 miesięcy od montażu! Czy mogę domagać się rekompensaty finansowej od firmy montującej?

oknoAD


Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Kuba N. » ndz gru 11, 2011 12:30 pm

z tą rekompensatą to tak spokojnie.
Każdy popełnia błędy.
Co to za producent :?:

Jendrek64
Małomówny
Małomówny
Posty: 80
Rejestracja: sob lip 03, 2004 8:05 pm

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Jendrek64 » ndz gru 11, 2011 1:16 pm

Kuba masz racje każdy popełnia błędy kupujący okna także a mam wrażenie że w tym przypadku kupujący popełnił błąd największy , jaki ? wybierając produkt najtańszy z najtańszą obsługą a utwiedza mnie w tym przekonaniu fakt że za takie usterki klient oczekuje kasy a nie wymiany czy naprawy okna. Przepraszam jeśli uraziłem Ciebie kliencie ale co Ci po rekompensacie jak dalej będziesz miał przeciekające okno?
Nie wiem ile jeszcze musi być informacji i przestróg na różnych forach .stronach branżowych itp aby w końcu dotarło do ludzi że trzeba pytać znajomych , zasięgać informacji w pracy itp itd a nie kierować się ceną - i dotyczy to wszystkich produktów nie tylko okien.
Pozdrawiam
Jendrek

Ailyne
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 4
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 3:04 pm

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Ailyne » ndz gru 11, 2011 3:01 pm

Okna bynajmniej nie są najtańsze. Pytałam znajomych i właśnie oni okna mi polecili. Wina myślę leży po stronie firmy montażowej, którą też mi polecano. Wydaje mi się, że nigdy nie zakładali okien na poddaszu, gdzie okna zostały zamocowane do drewnianych belek. Moja wina taka, że nie dopilnowałam aby były inaczej zamontowane biorąc pod uwagę materiał do którego będą mocowane. Po prostu się na tym nie znam.

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Szerszel » ndz gru 11, 2011 6:18 pm

Ailyne pisze:Okna bynajmniej nie są najtańsze. Pytałam znajomych i właśnie oni okna mi polecili. Wina myślę leży po stronie firmy montażowej, którą też mi polecano. Wydaje mi się, że nigdy nie zakładali okien na poddaszu, gdzie okna zostały zamocowane do drewnianych belek. Moja wina taka, że nie dopilnowałam aby były inaczej zamontowane biorąc pod uwagę materiał do którego będą mocowane. Po prostu się na tym nie znam.
Jesli nie najtańsze to jakie ? Napisz , pozwól nam je ocenić.
Jeżeli wina leży po stronie firmy montażowej to dlaczego wymieniali listwy , jakieś dodatkowe szyny , dlaczego rachunek za gaz jest wyższy o
100 zł ? Smiało podaj producenta , model , wyposażenie.

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: monciak » ndz gru 11, 2011 6:34 pm

Co do rekompensaty mam podobne zdanie jak kolega. Klient widzi np rysę na zewnątrz chce kasy bo to go denerwuje, kasa nagle załatwia temat i rysa może być już nie przeszkadza. Żyjemy w państwie prawa więc drodzy klienci dociekajcie swoich praw w sposób na jaki pozwalają nam przepisy. Wykonawca nie jest zmuszony do dawania rabatów może odmówić a Wy macie prawo dociekać swojego. Od orzekania tego czy coś jest dobre czy złe są odpowiednie organy państwa. Jeszcze jedna rada, proszę sprawdzać prace wykonywania usługi podczas jej trwania a nie po.

oknoAD


krzysztofp
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 118
Rejestracja: sob lis 15, 2008 5:38 pm

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: krzysztofp » ndz gru 11, 2011 9:30 pm

Niezmiennie zadziwia mnie na tym branżowym było nie było forum, łatwość wydawania osądów w sprawach podnoszonych przez klientów, opisanych z punktu widzenia klienta - zapewne w najlepszej wierze i obiektywnie choć najczęściej mało fachowo.

Zwróćcie proszę uwagę na użyte przez klienta sformułowania:

- "potem opadło okno w kuchni tak , że i wewnątrz i zewnątrz powstały szpary. Zostały zasilikonowane przez firmę montażową...."

- "Następnie producent montował dodatkowe szyny regulujące uchył okien, gdyż niektóre otwierały się na oścież"

- "Wada, którą zauważyłam parę dni temu to szpara na zewnątrz przy styku rama okna- skrzydło (tam, gdzie uszczelka), przez którą wieje, a gdy polałam okno
szklanką wody (od zewnątrz oczywiście) to trochę wody wlało się do wewnątrz ściekając na parapet".

Moje domysły na podstawie powyższych opisów to: (przepraszam jeżeli rażę fachowców, ale klient też musi coś z tego zrozumieć)

- skrzydła okien mają zbyt mały wymiar w stosunku do ościeżnicy w której są zamontowane, lub

- montaż (okna poddasza) wykonano przez ramę, przy okazji deformując ościeżnicę.

Oba domyślne błędy będą skutkowały w opisany przez klienta sposób. A jeżeli dodamy do tego (znów w domyśle) wypinające się zaczepy, to prawie pewność.

I po co wam (fachowcy) nazwa firmy. Czarny PR to niezbyt etyczna metoda konkurowania z innymi w branży.

A klientowi radzę:

- proszę zweryfikować z pomocą fachowca jakie są przyczyny usterek,

- w zależności od opinii zażądać od dostawcy poprawienia montażu lub wymiany skrzydeł,

- a kiedy będzie już Pani miała prawidłowo zamontowane dobre okna, proszę zastanowić się nad żądaniem rekompensaty.

Pozdrawiam

Krzysztof

Bartłomiej Zegadło
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 681
Rejestracja: czw sty 31, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Suchedniów
Kontaktowanie:

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Bartłomiej Zegadło » pn gru 12, 2011 11:00 am

Ja zgodze sie z Krzysztofem.
W tym przypadku, wydając osady na podstawie nieprecyzyjnych opisów klienta, błądzimy po omacku.
Niech prawdziwy niezależny fachowiec sprzwdzi najpierw poprawność wyprodukowania okien - luzy wrębowe, drenaże odwodnienioa i dekompresja skrzydła itp.,
a potem można zająć sie prawidłowością wykonania montażu.
Jeżeli okna sa prawidłowo wyprodukowane, to nie ma znaczenia kto je wyprodukował.
A większość, i to znaczna, klientów ocenia poprawność wyprodukowania okna po tym jak ono dział po zamontowaniu. Jak wiadomo nawet bardzo dobrze wyprodukowane okno będzie nieprawidłowo funkcjonowało jeżeli będzie żle zamontowane.
I to by było na tyle.

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Szerszel » pn gru 12, 2011 10:13 pm

Wyczuwam nieomylne producenckie lobby :D zawsze winny montaż :)
Ja też mam za mało wiedzy dlatego chętnie dowiem się jakie to okna zastapiły dawne skrzynkowe , może ekipa montażowa uwaliła montaż ale czy aż tak bardzo mogli skopać super wykonane okna :D Na poddaszach zwykle okna są nieduże więc to chyba sabotaż :D

Bartłomiej Zegadło
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 681
Rejestracja: czw sty 31, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Suchedniów
Kontaktowanie:

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Bartłomiej Zegadło » wt gru 13, 2011 8:22 am

Jakie znowu lobby?
Przecież napisałem, żw najpierw trzeba określić poprawność wykonania okien, a potem jakość wykonania montażu.
Może ktoś fachowy się do klienta pofatyguje i temat się szybko skńczy.
A tak wracając do tytułu tego wątku, to czy tobie, Ailyne, chodzi o rekompensatę, czy chcesz mieć sprawnie działające okna?

Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Kuba N. » wt gru 13, 2011 8:54 am

Co do jakości produktu ocen można poszukać na forum. Do tego jak ktoś nie wie jak te cuda montować lub myśli, że jak ustawi pion i poziom to te okna mają działać to jest w wielkim błędzie. Tu podejdę nieprofesjonalnie do tematu tych okien - ale w nich trzeba z okna porobić rąby czy inne figury i przeszkliwać aby śmigało tylko, że w takim przypadku bierze się bata na siebie bo każdy serwis stwierdzi, że mont. jest skopany.
Inną prawdą jest, że na 100 tzw. zakładaczy fensterów tylko może z 10 wie jak to zrobić aby było git - marny to wynik.
Oczywiście winni są również sami klienci bo szukają ceny i to jak najniższej. Dla nich jak postawimy obok siebie AVANT i GENEO to nie będzie żadnej różnicy - fakt faktem wygląda podobnie ale to inna bajka. Wielu klientów straciłem ze względu na to, że łoś sprzedający niewiele dalej robi montaż taniej po 5zł na mb nie licząc tych tanich plastikonów a potem słyszę, że tym co dla niego montują nie wypłaca kasy bo nie wyszedł na interesie oczywiście coś musi wypłacić bo by gębę mu obili. Jak nie ma kasy to da jednemu i drugiemu jakiegoś fenstera z pomyłki w rozliczeniu niech se sprzeda - takie debilne czasy.

Może się Pani wydawało, że te okna nie były najtańsze ale to każdy może interpretować na swój sposób - bo sprzedawanie najtańszych okien w Polsce drogo to nabijanie ludzie w butelkę. Oczywiście każdy może kupić co chce za marne pieniądze i sprzedać za ile chce - wolny rynek. Może koleś kupuje O34 z 300zł a musi sprzedać za 1000zł bo lokal kosztuje, polonez się psuje, ludzie piją, graty rozkradają - to trzeba przecież jakimś sposobem utrzymać :D
Żarty żartami ale poprzez forum nikt Pani nie pomoże - musi Pani to przetrawić sama.

budowlaniec2
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 12, 2012 2:42 pm

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: budowlaniec2 » pt sty 13, 2012 9:29 am

Ja Pani polecam pisemnie wezwać sprzedawcę do usunięcia usterek. Można skorzystać z niezgodności towaru z umową sprzedaży lub gwarancji.
Zawsze warto załątwić sprawę polubowanie. Jeśli się nie da to Rzecznik Praw Konsumenta, rzeczoznawca itp.
W praktyce ten się nie myli co nic nie robi, ważne by było poczucie odpowiedzialności.

komarko1
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 952
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 7:26 pm

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: komarko1 » pt sty 13, 2012 6:50 pm

święte słowa budowlańca - proszę tak zrobić
Kuba pieprzy jak poparzony "Oczywiście winni są również sami klienci bo szukają ceny i to jak najniższej" - jak zazwyczaj
Kubo winni są nierzetelni dostawcy usług/sprzedawcy

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: monciak » pt sty 13, 2012 10:23 pm

nic tylko jak koledze z branży podać brzytwę. Pan budowlaniec widocznie nie potrafi sobie sam poradzić i ma wielki problem, jest widocznie na etapie regulacji imbusem dolnego zawiasu.
Do Rzecznika Praw Konsumenta a kim on niby jest? To prawnik który jest takim ( bez obrazy) nieudacznikiem który pracuje za marne pieniądze z gminy zamiast prowadzić poważną kancelarię prawną. Strata czasu i tyle, napisze szablonowe pisemko na które są szablonowe odpowiedzi.

Szerszel
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 580
Rejestracja: wt lut 14, 2006 1:11 pm
Lokalizacja: Poland

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Szerszel » sob sty 14, 2012 1:07 pm

Z tym rzecznikiem to masz rację , wystarczy wykazać nieco dobrej woli i nic nie obiecywać :D
Nie widzę nic złego w podawaniu brzytwy pseudofachowcom którzy tylko psują rynek upychając badziewie z montażem gratis ! Stara zasada sycylijskiej mafii :D

monciak
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 403
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:45 pm
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: monciak » sob sty 14, 2012 4:52 pm

Pseudofachowcy pracują na naszą przyszłość. Nie wiem jak u Was ale ja już wiele razy wymieniałem np 5-cio letnią stolarkę klientom po przejściach za fajne PLN-y. Jakby wszyscy wykonywali super robotę to na pewno miałbym spadek sprzedaży a tak słupek rośnie w górę.

Pozdrawiam!!!

Kuba N.
Profesjonalista
Profesjonalista
Posty: 1236
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 9:36 pm
Lokalizacja: Piotrków T.

Re: KOLEJNA USTERKA - CZY MOŻNA ŻĄDAĆ REKOMPENSATY?

Post autor: Kuba N. » ndz sty 15, 2012 12:05 pm

komarko1 pisze:święte słowa budowlańca - proszę tak zrobić
Kuba pieprzy jak poparzony "Oczywiście winni są również sami klienci bo szukają ceny i to jak najniższej" - jak zazwyczaj
Kubo winni są nierzetelni dostawcy usług/sprzedawcy
czasami lubię popieprzyć :D
komarko1 nie bądź taki chop do przodu bo to się na Tobie jeszcze zemści, ktoś wykorzysta to przeciwko Tobie - nierzetelni dostawcy usług a znajdź z pozycji klienta rzetelnego wykonawcę w tym natłoku punktów handlujących stolarką, życzę powodzenia. Kobitce można tylko współczuć, że musi uporać się z problemem. Dlatego najlepiej przed wymianą okien popytać u znajomych kto robił, czy są zadowoleni, zobaczyć jak funkcjonuje itd.i udać się do tego kto robił to co widzieliście. Powiedzieć gdzie oglądaliście robotę i powiedzieć, że chcecie tak samo - jest to zdecydowanie mniejsze ryzyko niż szukanie samemu w gąszczu punktów okiennych.

Jak to napisał spec od stolarki Pan budowlaniec2 - "W praktyce ten się nie myli co nic nie robi"

Ale zachwalanie, sprzedawanie i montowanie marnej stolarki, bardzo niemiło ocenianej przez wielu na forach to jest działanie świadome z premedytacją. Czasami sprzedający nie chcą tego robić ale zmusza ich do tego życie w polskich realiach. Oczywiście musza sobie zdawać sprawę, że bata biorą na siebie.

Odpowiedz

Wróć do „Poradnik - Okna Drzwi Osłony Stolarka budowlana - Najlepsi eksperci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości