PODATEK WAT na okna z montażem ???????
-
Monto-Plast
- Czytelnik

- Posty: 18
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 5:16 pm
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
PODATEK WAT na okna z montażem ???????
Kupujący okna do budynku mieszkalnego prowadzi działalność gospodarczą . Zdeklarował sie na płacenie podatku liniowego 19% od dochodu-nie ma prawa do korzystania z ulg związanych z odpisami dotyczącymi remontu budynku mieszkalnego itp. Pytanie - na zakupione okna wraz z montażem w jego budynku mieszkalnym wystawiamy fak. vat . z 7% -jeżeli tak,to tą fakturę on potraktuje ją do kosza - a jest to w pewnym sensie tzw. ulga. Przypominam że za prawidłowość fak. odpowiada wystawiający jak i przyjmujący. Gdzie jest napisane że nie jest to tzw. ulgą .????
Ostatnio zmieniony czw lis 18, 2004 8:04 pm przez Monto-Plast, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze nie podatek WAT tylko VAT. Po drugie chyba pan myli pewne pojęcie. Napisał pan o podatku liniowym od dochodu 19%. Domyślam się również, że chodzi panu o to, czy może pan wystawić FV VAT na 7%. Jeżeli osoba kupujaca okna montuje do pomieszczeń użytkowych to vat jest 22%. VAT 7% mozna uzywać tylko do pomieszczeń mieszkalnych i nie ma znaczenia czy FV jest wystawiona na ostatecznego uzytkownika, czy tylko na pośrednika.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH PRAWDZIWYCH OKNIARZY. ABY NAM SIĘ DOBRZE DZIAŁO.
Niby wszystko się zgadza, natomiast niezbyt dokładnie ZNAWCA określił miejsca montażu (usługa budowlano montażowa) ustawa zezwala na zastosowanie obniżonej stawki VAT w odniesieniu do " obiektów budownictwa mieszkaniowego(...) i infrastruktury towarzyszącej"ZNAWCA pisze:Po pierwsze nie podatek WAT tylko VAT. Po drugie chyba pan myli pewne pojęcie. Napisał pan o podatku liniowym od dochodu 19%. Domyślam się również, że chodzi panu o to, czy może pan wystawić FV VAT na 7%. Jeżeli osoba kupujaca okna montuje do pomieszczeń użytkowych to vat jest 22%. VAT 7% mozna uzywać tylko do pomieszczeń mieszkalnych i nie ma znaczenia czy FV jest wystawiona na ostatecznego uzytkownika, czy tylko na pośrednika.
Obiektami udownictwa mieszkaniowego w rozumieniu prawa są budynki zakwalifikowane w PKOB do grup 111, 112 ex113
Idąc tym tropem słuszne jest naliczenie podatku VAT w pomieszczeniach użytkowych znajdujących się w obiektach budownictwa mieszkaniowego
LEPSZA PIERWSZA NIŻ PIERWSZA LEPSZA
Do ZNAWCY . Czy dobrze zrozumiałem ,że jeżeli kupuję np. okna i zamontuje je w lokalu mieszkalnym u ostatecznego odbiorcy /prowadze sprzedaz i montaz okien/to producent czy posrednik u którego sie zaopatruję może wystawic mi FV NA7% jeżeli wie ,że te okna będą zamontowane w lokalu mieszkalnym ,gdzie jest to zapisane?
Jendrek
zdrowy rozsądek / mam nadzieję, że napisałem poprawnie pod
Szanowni Panowie dyskutanci
Czy nie wydaje Wam się, że należałoby się zastanowić nad tym, komu zależy żeby w tym kraju na tym, żeby tak mieszać że nikt nie wie o co chodzi i wszystko tak zagmatwać, że co kolwiek się zrobi zawsze jest nie dobrze! Na każdego ma się haka. Tożto prawdziwy KOMUNIZM!!!!!!
Jeżeli Ktoś ma swoje zdanie na ten temat proszę o wypowiedź
Czy nie wydaje Wam się, że należałoby się zastanowić nad tym, komu zależy żeby w tym kraju na tym, żeby tak mieszać że nikt nie wie o co chodzi i wszystko tak zagmatwać, że co kolwiek się zrobi zawsze jest nie dobrze! Na każdego ma się haka. Tożto prawdziwy KOMUNIZM!!!!!!
Jeżeli Ktoś ma swoje zdanie na ten temat proszę o wypowiedź
km
Czy na montaz okien w garażu, klatce schdowej w bloku można zastosować VAT 7%?
ANDKUB pisze:Niby wszystko się zgadza, natomiast niezbyt dokładnie ZNAWCA określił miejsca montażu (usługa budowlano montażowa) ustawa zezwala na zastosowanie obniżonej stawki VAT w odniesieniu do " obiektów budownictwa mieszkaniowego(...) i infrastruktury towarzyszącej"ZNAWCA pisze:Po pierwsze nie podatek WAT tylko VAT. Po drugie chyba pan myli pewne pojęcie. Napisał pan o podatku liniowym od dochodu 19%. Domyślam się również, że chodzi panu o to, czy może pan wystawić FV VAT na 7%. Jeżeli osoba kupujaca okna montuje do pomieszczeń użytkowych to vat jest 22%. VAT 7% mozna uzywać tylko do pomieszczeń mieszkalnych i nie ma znaczenia czy FV jest wystawiona na ostatecznego uzytkownika, czy tylko na pośrednika.
Obiektami udownictwa mieszkaniowego w rozumieniu prawa są budynki zakwalifikowane w PKOB do grup 111, 112 ex113
Idąc tym tropem słuszne jest naliczenie podatku VAT w pomieszczeniach użytkowych znajdujących się w obiektach budownictwa mieszkaniowego
POZDRAWIAM WSZYSTKICH PRAWDZIWYCH OKNIARZY. ABY NAM SIĘ DOBRZE DZIAŁO.
Od producenta kupujesz okna a nie usługe montazu okien. Okna w RP są opodatkowane tylko i wyłącznie podstawową stawką VAT 22%.
Jendrek64 pisze:Do ZNAWCY . Czy dobrze zrozumiałem ,że jeżeli kupuję np. okna i zamontuje je w lokalu mieszkalnym u ostatecznego odbiorcy /prowadze sprzedaz i montaz okien/to producent czy posrednik u którego sie zaopatruję może wystawic mi FV NA7% jeżeli wie ,że te okna będą zamontowane w lokalu mieszkalnym ,gdzie jest to zapisane?
POZDRAWIAM WSZYSTKICH PRAWDZIWYCH OKNIARZY. ABY NAM SIĘ DOBRZE DZIAŁO.
[/quote]ZNAWCA pisze:Czy na montaz okien w garażu, klatce schdowej w bloku można zastosować VAT 7%?
Idąc tym tropem słuszne jest naliczenie podatku VAT w pomieszczeniach użytkowych znajdujących się w obiektach budownictwa mieszkaniowego
Oczywiście powinno to być tak "naliczanie podatku VAT wg obniżonej stawki 7% w obiektach budownictwa mieszkaniowego.
Klatka schodowa, garaż pod budynkiem, śmietnik w bryle budynku, piwnica i inne tego typu pomieszczenia stanowią integralną część "obiektu budowlanego". Jeżeli część mieszkaniowa tego obiektu przekracza 50% to jest on kwalifikowany do grupy 111 lub 112 wg PKOB.
Nowa ustawa o VAT dopuszcza stosowanie obniżonej stawki 7% w odniesieniu do usług budowlano- montażowych w obiektach mieszkaniowych.
To jeszcze nie wszystko. Jeżeli ktoś ma cierpliwość i determinację konieczną do polemik z kontrolującym urzędnikiem skarbowym może naliczyć podatek VAT w obniżonej stawce 7% wystawiając fakturę dla firmy za usługi wykonane np w sklepie (witryny) - warunek sklep musi być zlokalizowany w obiekcie budownictwa mieszkaniowego.
Nie ma znaczenia komu wystawiamy fakturę. Ważne jest w jakim obiekcie wykonujemy usługę.
W praktyce firma otrzymując fakturę z VAT-em 22% i tak go odlicza, więc uważam, że nie ma o co kopii kruszyć.
WALCZMY Z ZACHŁANNYM FISKUSEM JEGO WŁASNĄ BRONIĄ
LEPSZA PIERWSZA NIŻ PIERWSZA LEPSZA


