Zaliczki a faktury
Zaliczki a faktury
Zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym mf z dnia 14 04 2004 w sprawie wystawiania faktur itd jest zapis mówiący o konieczności wystawiania faktury vat w chwili otrzymania zaliczki , zadatku itp przed wykonaniem usługi , dostawą towaru.
Czy ktoś się z tym spotkał, czy to dotyczy także rozliczeń z osobami fizycznymi czy tylko między firmami , bo jak tak to mam kilka pytań
1.faktura przy zaliczce ? , a jak klient nie chce F.V. tylko paragon
2.jak sprzedaje usługe budowlaną jaki Vat 7 czy 22 i najakiej podstawie -symbol PKWiU ? jaki?
3. co wpisać na fakturze zaliczka czy coś innego ?
4 . po wystawieniu F.V. będę musiał wystawić korektę, w sumie 3 faktury ?
Nie piszcie tylko żebym zapytał US.
Czy ktoś się z tym spotkał, czy to dotyczy także rozliczeń z osobami fizycznymi czy tylko między firmami , bo jak tak to mam kilka pytań
1.faktura przy zaliczce ? , a jak klient nie chce F.V. tylko paragon
2.jak sprzedaje usługe budowlaną jaki Vat 7 czy 22 i najakiej podstawie -symbol PKWiU ? jaki?
3. co wpisać na fakturze zaliczka czy coś innego ?
4 . po wystawieniu F.V. będę musiał wystawić korektę, w sumie 3 faktury ?
Nie piszcie tylko żebym zapytał US.
Po pobraniu zaliczki od klienta firma ma obowiazek wystawienia
faktury zaliczkowej z rozliczonym vat em tak dla firmy jak i
dla klienta indywidualnego.Faktura zaliczkowa ma wygladac
o roszezeniu ZAL , a w nazwie piszemy zaliczka na okna lub
usluge.
Przy wystawieniu faktury koncowej pomniejszamy wartosc
towaru lub uslugi o kwote pobranej zaliczki.
w uwagach wpisujemy dotycz faktury zal nr.
Prawidlowe tez jest wystawianie korekt do faktur zaliczkowych
ale badziej klopotliwe.
POZDRAWIAM
MAGGREGOR
faktury zaliczkowej z rozliczonym vat em tak dla firmy jak i
dla klienta indywidualnego.Faktura zaliczkowa ma wygladac
o roszezeniu ZAL , a w nazwie piszemy zaliczka na okna lub
usluge.
Przy wystawieniu faktury koncowej pomniejszamy wartosc
towaru lub uslugi o kwote pobranej zaliczki.
w uwagach wpisujemy dotycz faktury zal nr.
Prawidlowe tez jest wystawianie korekt do faktur zaliczkowych
ale badziej klopotliwe.
POZDRAWIAM
MAGGREGOR
Kazda kwota wplacona do kasy przez klienta indywidualnego
powinna miec paragon fiskalny oraz jesli to jest zaliczka to fakture
zaliczkowa.Przy wystawianiu faktury koncowej na pozostala kwote
rowniez wystawia sie paragon.
Tak byc powinno.
Ale w praktyce najczesciej na pobrana zaliczke wypisuje sie
recznie KP ktore przy dostaczeniu okien do klienta jest odbierane
a klient dostaje jedna fakture za calosc.
powinna miec paragon fiskalny oraz jesli to jest zaliczka to fakture
zaliczkowa.Przy wystawianiu faktury koncowej na pozostala kwote
rowniez wystawia sie paragon.
Tak byc powinno.
Ale w praktyce najczesciej na pobrana zaliczke wypisuje sie
recznie KP ktore przy dostaczeniu okien do klienta jest odbierane
a klient dostaje jedna fakture za calosc.
Nie zupełnie... Nie wartość towaru lecz sumę wartości! Wartość powinna być na fakturze pełna!Przy wystawieniu faktury koncowej pomniejszamy wartosc
towaru lub uslugi o kwote pobranej zaliczki.
Poczekaj aż trafisz na konfliktowego klienta, który zna przepisy skarbowe a cię udupi na cacy!Ale w praktyce najczesciej na pobrana zaliczke wypisuje sie
recznie KP ktore przy dostaczeniu okien do klienta jest odbierane
a klient dostaje jedna fakture za calosc.
Lamer jesli jestes takim fachowcem to mogles wczesniej pomoc
koledze a nie teraz udawac filozofa i mieszac maslo maslane
skoro itak wiadomo o co chodzi.
Ciekaw jestem czy naprawde wszystko robisz tak zgodnie z
przepisami.Mam znajomych ktorzy prowadzili firmy wrecz
wzorcowo a musieli je zamknac z powodu kontroli a ci ktorzy
sprzedaja bez rachunkow smieja sie nam i US w nos,
a jesli podpadniesz klientowi to powinienes wiedziec ze u nas sa
tak porabane przepisy ze kazdy moze zrobic na ciebie donos
chocby do inspekcji pracy a dla nich z gory jestes winny i
na dodatek to wszystko anonimowo.
koledze a nie teraz udawac filozofa i mieszac maslo maslane
skoro itak wiadomo o co chodzi.
Ciekaw jestem czy naprawde wszystko robisz tak zgodnie z
przepisami.Mam znajomych ktorzy prowadzili firmy wrecz
wzorcowo a musieli je zamknac z powodu kontroli a ci ktorzy
sprzedaja bez rachunkow smieja sie nam i US w nos,
a jesli podpadniesz klientowi to powinienes wiedziec ze u nas sa
tak porabane przepisy ze kazdy moze zrobic na ciebie donos
chocby do inspekcji pracy a dla nich z gory jestes winny i
na dodatek to wszystko anonimowo.
Dopierow wczoraj przeczytałem post...Lamer jesli jestes takim fachowcem to mogles wczesniej pomoc
Nic nie mieszam tylko precyzuję! Zresztą wystarczy ściągnąć sobie treść rozporządzenia ze strony MF...
Od strony technicznej sprawa wygląda tak, że program używany do wystawiana faktur musi mieć specjalne formularze wydruku do faktur zaliczkowych i finalnych, żeby wszystko było zgodne z przepisami. Faktura zaliczkowa musi np zawierać pełną specyfikację zamówienia...
Temat znam dokładnie bo "walczyłem" z firmą informatyczną prawie 2 miesiące zanim uzyskałem oczekiwane efekty!
przepisy są takie: faktura na zaliczkę musi być wystawiona tak samo jak paragon w dniu otrzymania kasy czy to od firmy czy osoby prywatnej. PKWiU na 7% VAT 45.42.11-00.00. a treść na fakturze: zaliczka na poczet umowy nr......... wiem bo mam kontrole na okrągło i wszystkie dane mam z US. pozdrawiam.
7 % vat obowiazuje na materiał zakupione przez uslugodawce, czyli na okna z montażem u osob prywatnych.. jezeli montujesz u jakiejs firmy lub w budynku nie mieszkalnym np. stodola.. to obowiazuje stwka 22 %.
generalnie stawka 7 % jest dla szarego kowalskiego, który chce wymienic okna u siebie w domu, w ktorym mieszka.
generalnie stawka 7 % jest dla szarego kowalskiego, który chce wymienic okna u siebie w domu, w ktorym mieszka.




