ZWROT VAT-u - W JAKIM TERMINIE???

aluplastic
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 7
Rejestracja: pn sty 20, 2003 9:05 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

ZWROT VAT-u - W JAKIM TERMINIE???

Post autor: aluplastic »

ZWROT VAT-u !!!
JAKI JEST USTAWOWY TERMIN, W KTÓRYM "US" ZWRACA VAT.
25, 60 CZY 180 DNI BO MÓJ KSIĘGOWY TWIERDZI, ŻE TA OSTATNIA OPCJA.[/b]
0 606375580

oknoAD


miras
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 10:23 pm

Post autor: miras »

termin zwrotu zależy od kwoty o jaką występujesz ,
25 dni (może 30) to tryb ekspresowy i wymaga spełnienia kilku warunków,
60 dni to czas zwrotu VATu za jeden miesiąc ,
jeżeli występujesz o zwrot większy niż wynikający z danego miesiąca czekasz 180 dni ,
twój księgowy powinien wiedzieć z czym to się je (zjada)
Żuraw
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 6
Rejestracja: pt sie 19, 2005 11:15 pm

Post autor: Żuraw »

ZWROT W CIĄGU 60 DNI PRZYSŁUGUJE JAK MASZ OBRÓT CZYLI SPRZEDAŻ STAWKAMI MNIEJSZYMI NIZ 22% A NIE W PRZYPADKU ZWROTU TYLKO ZA JEDEN MIESIĄC JAK OKREŚLIŁ TO PRZEDMÓWCA, BO JAK MASZ OBROTY ZE STAWKĄ TYLKO 22% TO CZEKASZ 180 DNI. W PRZYPADKU OBROTU ZE STAWKĄ MNIEJSZĄ NIŻ 22% MOŻESZ SIE UBIEGAĆ O ZWROT PODATKU W CIĄGU 60 DNI W WYSOKOSCI 22% OBROTU STAWKAMI MNIEJSZYMI NIZ 22%. CZYLI JEŚLI SPRZEDAŁEŚ MONTAŻY ZA 50.000 NETTO TO TEORETYCZNIE MOŻESZ SIE UBIEGAĆ O ZWROT W WYSOKOSCI 50.000 X 22%=11.000,- :D
miras
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 10:23 pm

Post autor: miras »

nawet "teoretycznie" nie dostaniesz zwrotu 11tys z 50 tys sprzedaży, jak pisze Żuraw , jeżeli mówimy o zwrocie z tytułu różnych stawek zakupu i przedaży ,

używając określenia "zwrot za jeden miesiąc" mam na myśli wartość zwrotu wynikającego z jednego miesiąca , którego wyliczenie nie jest takie proste , chyba że kupiłeś samochód i chcesz jednorazowy zwrot vatu ,wtedy czekasz 180 dni , choć nie zawsze .

krótko reasumując: jeśli kupujesz materiały na 22% VATu
, a sprzedajesz usługi na 7%VATu , to wartość zwrotu (60dni )przysługującego za dany miesiąc wyniesie różnicę między VATem wydanym , a VATem pobranym od klientów , ale nie więcej niż 15% wartości netto sprzedaży w danym miesiącu
(czyli różnicy między stawką 22% a 7% VATu),
jeśli chcesz większy zwrot niż limit 15% to będziesz czekał 180 dni , lepiej więc nie przekroczyć limitu a resztę przenieść na kolejny miesiąc wtedy szybciej masz kasę z powrotem chociaż w ratach ,

ale to nie takie proste mój drogi...
jak mawiają mądrzy ludzie
lamer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 193
Rejestracja: śr paź 06, 2004 8:49 pm

Post autor: lamer »

ale nie więcej niż 15% wartości netto sprzedaży w danym miesiącu
Skąd to wytrzasnąłeś??? Prawidłowo napisał żuraw. 22% sprzedaży netto na stawce innej niż podstawowa. Jak ktoś ma wątpliwości to zapraszam do lektury stosownego rozporządzenia do ustawy o vat.
miras
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 21
Rejestracja: ndz cze 05, 2005 10:23 pm

Post autor: miras »

lamer ma rację limit to 22% ,

ODPOWIEDZ