Zwrot zaliczki

pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Zwrot zaliczki

Post autor: pilsner »

Mam takie pytanko
Klient indywidualny chce się wycofać z umowy po paru dniach nie z waszej winy , żąda zwrotu zaliczki , co w takich wypadkach robicie ?.
Jeżeli nie oddajecie pieniędzy / zaliczki / to czy wystawiacie jakąś fakturę na pobraną kwotę , a jeżeli tak to co tam jest napisane, co z KP itp. czy jednak pieniądze oddajecie / ale po co wtedy pobieranie zaliczek /

oknoAD


David777
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 8
Rejestracja: pt paź 14, 2005 9:48 am

Post autor: David777 »

Na umowie napisałeś: zaliczka, czy zadatek?
pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Post autor: pilsner »

wpłata na okna pcv.
A powinienem co ?
egon
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 26, 2005 3:27 pm

Post autor: egon »

Roznica jest taka ze zaliczka jest zwrotna a zadatek nie.
I zaden klient nie moze od Ciebie oczekiwac i rzadac zwrotu zaliczki.
Rozchodzi sie mniej wiecej ze zaliczka jest na usluge a zadatek na material i o ile usluga nie zostala wykonana to material mogl juz zostac zakupiony.
pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Post autor: pilsner »

ok
ale jeżeli klient chce pokwitowania na kwote zadatku jak mam to pokwitować ? wystawić KP z wpisem że to zadatek na okna i date zgodną z datą umowy ale chyba teraz za bardzo nie wolno wystawiać samego KP , czy może fakturę , ale za co lub na co / jaki wpis w pozycjach na fakturze , co z podatkiem VAT ? gdyz jest to przychód firmy jakby niebyło ?
Mam teraz taki problem z klientem i zaczyna być ostro
MARIUSZ 2
Czytelnik
Czytelnik
Posty: 12
Rejestracja: wt lut 22, 2005 11:03 am

zwrot zaliczki

Post autor: MARIUSZ 2 »

Moim zdaniem powinno być tak;
bierzesz tkz.zaliczkę mówiąc językiem potocznym,ale na papierze piszesz że jest to zadatek,najlepiej jak jest określony procentowo na daną usługę z sumy brutto i poprostu ten zadatek fakturujesz,a na odwrocie fakturki opisujesz że jest to zadatek na określoną usługę(krótrko i zwięźle).
Jeżeli dałeś klientowi papier że dał ci sumę x w formie zaliczki,a on domaga się zwrotu to niestety musisz mu to w całości oddać.

pozdrawiam

lamer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 193
Rejestracja: śr paź 06, 2004 8:49 pm

Post autor: lamer »

Coś chyba mieszacie...
Zasadnicza różnica między zaliczką a zadatkiem jest taka, że zaliczka jeżeli jest zwracana to w kwocie wpłaconej lub pomniejszonej zgodnie z zapisami umowy (to jej zapisy decydują co się dzieje z zaliczką). Natomiast zadatek zwraca się w podwójnej wartoście jeżeli zerwie się umowę. Tak więc pisanie zadatek a nie zaliczka to kręcenia bata na siebie...
Na każdą wpłaconą zaliczkę/zadatek zawsze trzeba wystawić fakturę zaliczkową w terminie 7 dni z VATem zgodnym z przedmiotem umowy. Jeżeli realizacja umowy nie dojdzie do skutku a zaliczka "przepada" to wg mnie wartość netto ujmuje się jako zyski nadzwyczajne.
Jaroslaw Andrzej
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 223
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 12:38 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaroslaw Andrzej »

Zgodnie z Rozporzadzeniem Ministra Finansow z dnia 25 maja 2005 roku jestes zmuszony w ciagu 7 dni od powstania zdarzenia jakim jest pobranie od klienta zaliczki wystawimu fakture zaliczkowa (rozdzai 3paragraf 14 punkt 2)
Jesli klient wycofije sie z umowy musisz wystawic fakture korygujaca do faktury zaliczkowej.
Calkowity tekst rozporzadzenia znajdziesz na stronie Ministerstwa - warto go poznac
hmmm.....od 10 lat w branzy
Jaroslaw Andrzej
Fachowiec
Fachowiec
Posty: 223
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 12:38 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jaroslaw Andrzej »

lamer - podwojnej ale tylko w tym wypadku gdy wina lezy po twojej stronie - np. nie dotrzymasz terminu jasno okreslonego w umowie
hmmm.....od 10 lat w branzy
lamer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 193
Rejestracja: śr paź 06, 2004 8:49 pm

Post autor: lamer »

No tak - nie sprecyzowałem, że zależy to od tego kto zrywa umowę.
Natomiast wracając do faktury - po zastanowieniu przychylam się to J.A. czyli korekta faktury a całość (brutto) jest zyskiem nadzwyczajnym.
lamer
Zaangażowany
Zaangażowany
Posty: 193
Rejestracja: śr paź 06, 2004 8:49 pm

Post autor: lamer »

A wracając do pytania z początku wątku:
Jeżeli nie wiąże się to z kosztami dla mnie to niezależnie od zapisów umowy zwracam pełną zaliczką jeżeli klient się wycofa. Lepiej pozostawić po sobie dobre wrażenie. To procentuje!
pilsner
Rozgadany
Rozgadany
Posty: 136
Rejestracja: wt gru 14, 2004 1:58 pm

Post autor: pilsner »

dziękuje bardzo za infirmacje .
Uważam temat za wyczerpany .
ODPOWIEDZ